کد خبر: ۱۱۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 17 October 2015

معاون وزیر کار و امور اجتماعی گفت: هم اکنون 6 هزار استاندارد آموزشی در بخش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کوروش پرند ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت نیرو که در مرکز تربیت مربی کشور برگزار شد اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند ما را در بحث توسعه اشتغالزیی و کاهش بیکاری کمک کند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردها فعالیت می‌کنند و آموزش‌های این مراکز بر اساس استانداردها تعریف شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 65 درصد مهارت آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند،‌ افزود: با توجه به اهمیت موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سالانه 2میلیون نفر از افراد جویای کار در 700 مرکز ثابت و 14هزار مرکز خصوصی و سیار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

پرند تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی امکانات آموزشی فنی و حرفه‌ای به صورت یکسان در تمام کشور تمرکز داده شده و آموزش‌ها به صورت یکسان است.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی تصریح کرد: زنان خانه‌دار، افراد بیکار، روستاییان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان از بیشترین قشرهای متقاضی برای فراگیری این آموزش‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار