کد خبر: ۱۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 19 October 2015

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده و مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت از روی اجبار ، مخرب و آسیب زا است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر احمدی روز دوشنبه در پنجمین همایش استانی هفته پیوند اولیاءو مربیان که در دبیرستان دخترانه شهید شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، افزود: تربیت یعنی زمینه سازی برای رشد همه جانبه متربی که این امر اجبار نمی پذیرد.

وی ضمن تاکید بر تحقق تربیت به صورت آزادانه از انجمن های اولیاء و مربیان خواست تا قبل از هر اقدامی در مورد تربیت با هم همفکر باشند زیرا تربیت زمینه سازی برای رشد درونی فرزندانمان است.

وی اظهار داشت: تربیتی که به اجبار انجام شود در تمام جنبه های فکری و جسمی

فرزندان حتی حس چشایی تاثیرمخرب دارد.

احمدی به نگرش نادرست اولیاء دانش آموزان به انجمن ها اشاره کرد و گفت: اگر فکر سازمان یافته ای برای انجام رسالت انجمن ها نباشد افکار مردم به بیراهه کشیده می شود که بایستی این افکار را اصلاح کنیم.

وی افزود: متاسفانه اولیاء انجمن ها را مساوی را دریافت کمک های مادی می دانند در حالیکه رسالت اصلی انجمن ها همفکری اولیاء مدرسه و خانه در رشد فکری و جسمی کودکان است.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش مسوولیت اصلی خانه و مدرسه را تحقق تربیت دانست و بیان داشت: اگر در تربیت آینده سازان کوتاهی کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

در این همایش از چند انجمن اولیاء و مربیان برتر استان البرز قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار