کد خبر: ۱۱۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 19 October 2015

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میز یا اتاق اولیاء در مدارس کشور تشکیل شود، گفت: در این اتاق‌ها باید هم‌اندیشی در راستای تربیت دانش‌آموزان صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی‌اصغر احمدی در پنجمین همایش متمرکز استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان استان البرز که صبح امروز در مدرسه شهید شرافت برگزار شد، با اشاره به اینکه در سایه همدلی و هم‌زبانی و با تکیه بر اعتقادات دینی به اهداف خود می‌رسیم، اظهار داشت: پیوند اولیاء خانه و مدرسه سبب ارتقاء جایگاه دانش‌آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه این پیوند سبب طی کردن مسیر درست برای تربیت دانش‌آموزان می‌شود، افزود: به برکت دین و فرهنگ اقدامات خوبی در این بخش در مدارس کشور انجام شده است.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قدمت انجمن اولیاء و مربیان در کشور به سال 1326 می‌رسد، خاطرنشان کرد: مدرسه ایرانشهر بوشهر نخستین مدرسه‌ای بود که نسبت به تشکیل این انجمن اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق تربیت سالم نمی‌توان خانه را از مدرسه جدا کرد، یادآور شد: باید با اقدامات درست و برنامه‌ریزی شده پاسدار این اقدامات ارزشمند گذشتگان باشیم تا فرزندانی صالح را به یادگار بگذاریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر فکر سازمان‌یافته‌ای برای افراد حاضر در انجمن‌ها وجود نداشته باشد به طور قطع افکار به بیراهه کشیده می‌شود، گفت: مساوی دانستن انجمن‌های اولیا و مربیان با کمک‌های نقدی و مالی یکی از این انحرافات است چرا که این امر درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت خانه و مدرسه تحقق تربیت است و باید به این نکته نیز توجه داشت که کودکان و نوجوانان همچون مواد خام هستند، اظهار داشت: با تربیت و آموزش صحیح به این مواد خام ارزشمند، جامعه‌ای مطلوب تشکیل می‌شود.

احمدی با بیان اینکه باید زمینه رشد همه جانبه مربی در مدارس و جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: تربیت باید به گونه‌ای باشد تا اشخاص در آن فضا با آرامش و آزادانه قدم بردارند.

وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های اولیا و مربیان باید قبل از هر کاری در راستای تربیت فرزندان و دانش‌آموزان با یکدیگر هم‌فکری داشته باشند، عنوان کرد: زمینه‌سازی برای رشد درونی و تفکر دانش‌آموزان باید فراهم شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میز یا اتاق اولیاء در مدارس کشور تشکیل شود، افزود: در این اتاق‌ها باید هم‌اندیشی در راستای تربیت دانش‌آموزان صورت گیرد که در این بخش نیز می‌توان از ظرفیت و توان مادربزرگ و پدربزرگ‌ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار