رئیس اداره تنظیف و جمع‌آوری پسماند شهرداری کرج گفت: در راستای نصب دستگاه زباله‌سوز که ظرف یک ساله گذشته به صورت مستمر مورد تأکید استاندار البرز قرار داشت و از مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان البرز بود، با حضور یک نماینده از وزارت کشور و مدیران استانی، محل استقرار دستگاه زباله‌سوز بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ 29 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» بابک پهلوان از بازدید نماینده وزارت کشور از حلقه دره خبر داد و اظهار کرد: این امر با هدف جانمایی دستگاه زباله‌سوز و بررسی چالش‌های احتمالی در این مسیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اجرا و نصب دستگاه زباله سوز از جمله مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری فقید به استان البرز است، افزود: مقرر شد پس از بررسی‌های نهایی و برآورد بازدید به عمل آمده در راستای ارائه نتیجه و اقدام بعدی، اطلاع‌رسانی شود.

رئیس اداره تنظیف و جمع‌آوری پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت استان البرز و محدود بودن ظرفیت پذیرش حلقه دره با بیش از ۳۰ سال سابقه دفن زباله در این مکان، مدیران شهری را بر آن داشته است تا با برنامه‌ریزی و کارشناسی‌های لازم تدابیری اتخاذ کنند که مشکل زباله استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از روش‌های نوین و فناوری‌های روز رفع شود.

پهلوان با اشاره به اهمیت حوزه پسماند شهرداری کرج، تصریح کرد: در این زمینه استاندار البرز حمایت‌های بی‌دریغ برای تأمین اعتبار لازم در راستای ساخت کارخانه زباله‌سوز دارد.

وی با بیان اینکه استاندار البرز با درک صحیح از مخاطرات احتمالی حلقه دره در آینده اهتمام ویژه‌ای برای ساماندهی موضوع پسماند در البرز دارد، تاکید کرد: با پیگیری‌های وی بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری لازم برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز از منابع ملی و بخش دیگری هم توسط بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

راه‌اندازی تأسیسات زباله‌سوز یکی از بدیع‌ترین روش‌های دفع و بی‌اثرسازی زباله‌های شهری و بیمارستانی قلمداد می‌شود که بسته به مورد مصرف آن ضمن صرفه جویی اقتصادی، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی محیطی و بافت خاک موجب تولید انرژی شده و از انرژی حاصل از این روش برای تولید برق استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار