کد خبر: ۱۱۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 26 October 2015
مدیر مجتمع مهدیون کرج گفت: استان البرز نماینده ایران در کربلا برای اجرای بزرگترین رویداد فرهنگی هنری شد.

محمود شفیق روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساخت ماکت بازسازی شده وقایع قبل از عاشورا و زمان واقعه عاشورا توسط اعضای کانون فرهنگی مجتمع مهدیون، افزود: ساخت این ماکت و ترسیم 40 تابلو از وقایع بعد از عاشورا حاصل حدود چهار ماه کار شبانه روزی حدود 55 نفر از هنرمندان البرزی است.

وی اظهار داشت: ماکت های ساخته شده شامل زمان حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا بوده و رویدادهای مختلفی که در این مسیر به وجودآمده را به نمایش گذاشته است.

وی همچنین بخش دیگری از این ماکت را شامل واقعه روز عاشورا دانست و گفت: در کنار هر ماکت تابلوهایی نصب شده که وقایع را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی روی آن ها نوشته شده است.

شفیق ادامه داد: وقایع پس از عاشورا در 40 تابلوی نقاشی ترسیم شده که در کنار هر کدام از این تابلوها نیز وقایع به سه زبان فوق آورده شده است.

وی افزود: کتاب وقایع بعد از عاشورا به نام چادرهای سوخته به زبان عربی ترجمه شده و در زمان برگزاری نمایشگاه در بین الحرمین این کتاب نیز توزیع می شود.

مدیر مجتمع مهدیون بیان داشت: نمایشگاه ماکت واقعه روز عاشورا از اول محرم تا شام غریبان در محل مجتمع مهدیون کرج برگزار شد و اکنون ماکت ها در حال بسته بندی و آماده شدن برای ارسال به کربلای معلی است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 25 محرم تا چهارم ماه صفر در بین الحرمین دایر می شود، گفت: این نمایشگاه در فضایی به مساحت 200 مترمربع برپا می شود که در آن از ماکت 600 آدمک، 150 اسب و شتر و لوازم مربوط به صحنه جنگ استفاده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار