کد خبر: ۱۲۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 02 November 2015

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: علی‌رغم بارش برف طی شب گذشته و همچنین آغاز بارش‌ها از صبح امروز تاکنون تمامی راه‌های استان البرز باز است و تردد در آنها جریان دارد.

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نیروهای پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی استان البرز حضور داشته و خدمات را به مردم و رانندگان ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه رانندگان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان البرز و بارش برف در تمامی راه‌های استان البرز لذا لازم است رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مأموران راه را در انجام وظایف خود یاری دهند.

رئیس پلیس راه استان البرز ادامه داد: داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی در خودروها نیز از الزامات است.

اکبری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان خودروهای فاقد زنجیر در جاده‌های کوهستانی ورود نکنند.

وی افزود: پلیس نیز در محورهای کوهستانی حضوری مستمر داشته و اجازه تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ را در این محورها نخواهد داد.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به بارش برف هم اکنون ماموران راهداری به منظور تسهیل در رفت و آمد پاکسازی جاده‌ها را آغاز کرده‌اند.

*محور شمشک دیزین بسته است

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمامی محورهای مواصلاتی استان البرز به غیر از محور شمشک دیزین باز است افزود: ترافیک سنگین در لاین جنوبی آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین نیز گزارش شده است.

به گفته وی این ترافیک تا محدوده ترمینال شهید کلانتری تا پل کلاک ادامه دارد.

البرز قطب علمی و پژوهشی کشور است

استاندار البرز با بیان اینکه این استان دارای شاخص‌های علمی بسیاری است،‌ گفت: البرز قطب علمی و پژوهشی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری اظهار داشت: استان البرز از ظرفیت‌های علمی بسیاری برخوردار است که باید با استفاده درست از این ظرفیت‌ها در توسعه استان و کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: باید تعامل و همکاری بیشتری با این مراکز انجام شود تا این مراکز بتوانند با تولید علم و با پرورش محققان بیش از پیش به سمت علم و دستیابی به فناوری‌های نوین دست پیدا کنند.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه استان البرز قطب علم و فناوری در کشور محسوب می‌شود افزود: بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی مهم در استان البرز وجود دارد که در این راستا البرز به عنوان یکی از قطب‌های مهم در بحث علم و فناوری محسوب می‌شود.

طهایی بیان داشت: با توجه به این مهم و رفع دغدغه‌های مراکز تحقیقاتی و علمی در این استان می‌توانیم استان البرز را در این زمینه سرآمد سایر استان‌ها بدانیم.

وی وجود مراکز مهم کشاورزی در این استان را یکی از مهمترین داشته‌های علمی البرز عنوان کرد و گفت: در این راستا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های این مراکز در توسعه کشاورزی در البرز اقدامات و گام‌های مهم برداریم و این استان را به قطب کشاورزی نیز تبدیل کنیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: از آن جایی که برخی از شهرستان‌های این استان قابلیت‌های فراوانی را در تولید محصولات کشاورزی دارند لذا از ظرفیت مراکز علمی کشاورزی در البرز می‌توانیم در تحقق اهداف مورد نظر استفاده کنیم.

طهایی وجود دانشگاه پردیس کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های علمی در بخش کشاورزی دانست و گفت: نخبگان کشاورزی و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی نیز در این استان حضور دارند که می‌توانیم از ظرفیت‌های بالقوه این افراد نیز در جهت توسعه کشاورزی استفاده کنیم.

وی هفته پژوهش را فرصتی بسیار مهم برای انتقال داشته‌ها و دانسته‌های علمی عنوان کرد و ادامه داد: مراکز علمی و پژوهشی، مجتمع‌های تحقیقاتی بخش دولتی و خصوصی نیز می‌توانند تجارب ارزنده خود و آخرین دستاوردها را در هفته پژوهش عرضه کنند.

طهایی در ادامه سخنان خود از برگزاری نمایشگاهی در هفته پژوهش خبر داد و گفت: همزمان با هفته پژوهش که از 14 آبان ماه آغاز می‌شود، ‌نمایشگاهی در یکی از دانشگاه‌های استان البرز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار