به دنبال اظهارات سخنگوی شورای شهر کرج
برخی از رانندگان تاکسی و همچنین شهروندان کرج که از روند تایید مصوبات شورای شهر اطلاعی نداشتند، این مصوبه را لازم‌الاجرا و قطعی تصور کرده و به همین دلیل از یک سو شهروندان به افزایش 30 درصدی اعتراض کردند و از سوی دیگر رانندگان تاکسی می‌گفتند، توافق ما با اعضای شورای شهر 35 درصد بود.
کد خبر: ۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 10 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: همواره در روزهای پایانی سال چند دلیل موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود.
افزایش تقاضا به مناسبت فرارسیدن نوروز یکی از اصلی‌ترین این دلایل است.
از سوی دیگر در روزهای پایانی سال، قیمت جدید کرایه تاکسی‌ها برای سال بعد نیز اعلام می‌شود که این امر خود از عوامل اصلی تورم به شمار می‌آید.
روند تصویب کرایه تاکسی‌ها به این صورت است که در جلسه شوراهای اسلامی شهر مطرح و به تصویب می‌رسد.
سال گذشته این موضوع در شهرستان کرج  حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، چرا که اعضای شورای شهر با افزایش 30 درصدی کرایه‌های تاکسی موافقت کرده بودند.
در آن زمان داوود وحیدی با حضور در جمع خبرنگاران از مصوبه این شورا خبر داد و گفت: نرخ کرایه تاکسی در سال جاری با 30 درصد افزایش به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است.
وی اعلام کرد: این افزایش کرایه برای تمام خطوط به طور متوسط اعمال می‌شود.
برخی از رانندگان تاکسی و همچنین شهروندان کرج که از روند تایید مصوبات شورای شهر اطلاعی نداشتند، این مصوبه را لازم‌الاجرا و قطعی تصور کرده و به همین دلیل از یک سو شهروندان به افزایش 30 درصدی اعتراض کردند و از سوی دیگر رانندگان تاکسی می‌گفتند، توافق ما با اعضای شورای شهر 35 درصد بود.
این در حالی است که این دسته از مصوبه‌های شورای شهر برای تایید باید در کمیته ویژه‌ای در فرمانداری با قوانین مطابقت داده شده و در صورت عدم اشکال برای اجرا، ابلاغ می‌شود.
اعتراضات مربوط به نرخ کرایه تاکسی در کرج حواشی زیادی در بر داشت، به صورتی که حتی برخی رسانه‌ها، به این نارضایتی‌ها رنگ و لعاب سیاسی و انتخاباتی زدند.
این حواشی موجب شد که محمدتقی ایرانی، فرماندار کرج افزایش بالای 20 درصدی نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در این کلانشهر را به "صلاح" ندانست و مصوبه شورا را رد کرد.
وی به صراحت تاکید کرد که با توجه به وضع اقتصادی مردم و شرایط حاکم، نباید کرایه تاکسی‌ها بیش از 20 درصد افزایش یابد و شیب افزایش قیمت‌ها نباید آنقدر تند باشد که مشکلاتی برای مردم به وجود آورد.
این ماجرا در نهایت با افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی‌ها در کرج از سوی شورای شهر و فرمانداری به پایان رسید.
امسال نیز داوود وحیدی سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل شهری کرج در سال ۹۴ خبر داده است.
وی با اشاره به اعلام نرخ کرایه حمل و نقل شهری کرج در سال 94 اظهار داشت: مجموعه مصوبه حوزه حمل‌ونقل به صورت جامع در شورای شهر بررسی و تصویب شد.
این عضو افزود: افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس‌های درون شهری و تاکسی‌های خطی و 25 درصد برای تاکسی‌های گردشی توسط شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سرویس مدارس سال تحصیلی 94-95 نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود این مصوبه از نیمه دوم فروردین سال 94 در سطح شهر کرج اجرایی شود.
به احتمال فراوان این انتشار اظهارات سخنگوی شورای شهر کرج، موجی از افزایش قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار