کد خبر: ۱۲۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 07 November 2015

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان البرز و رئیس دانشگاه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران گفت: پژوهش نقش مهمی در توسعه و پیشرفت پایدار کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی سلاجقه پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: نقش پژوهش و تحقیق برای رسیدن به توسعه و پیشرفت بیشتر بر کسی پوشیده نیست لذا لازم است تا مسیر تحقیق و پژوهش را برای نسل امروز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش بین نسل نوجوان و جوان امروز یکی از نیازهای جامعه است افزود: لازم است تا با فراهم کردن امکانات و توسعه خدمات و همچنین ایجاد بسترهای لازم مسیر تحقیق و پژوهش را برای نوجوانان و جوانان بیش از پیش در کشور فراهم کنیم.

سلاجقه با اعلام اینکه اگر کشور امروز به توسعه و پیشرفت بسیاری دست پیدا کرده است مرهون همان تحقیقات و پژوهش‌ها است بیان داشت: باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان و دانشجویان را بیشتر از گذشته ترغیب به تحقیق کنیم و در این راستا باید بسترهای انجام تحقیقات برای این قشر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان البرز اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری صورت گرفته است، بیان داشت: متأسفانه این تحقیقات دراستان البرز در برخی از مواقع پنهان باقی می‌ماند و مورد حمایت واقع نمی‌شود.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی در استان البرز گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا دستاوردهای علمی در این استان معرفی شود.

سلاجقه با تأکید بر اینکه بدون پژوهش دانش دچار سکون خواهد شد،‌ اعلام کرد: پویایی و توسعه در سایه انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار