کد خبر: ۱۳۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 22 November 2015

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بر استفاده روستاییان از تسهیلات تشکیل تعاونی‌ها تأکید کرد.

ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: توسعه خدمات رسانی به روستاییان و ایجاد درآمد برای این افراد یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در دستور کار است.

وی ادامه داد: یکی از این خدمات ارائه تسهیلات برای تعاونی‌ها است که روستاییان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات به صورت گروهی در ایجاد تعاونی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه پرداخت وام اشتغال به روستاییان تا سقف 4 میلیارد تومان تعیین شده است افزود: این میزان تسهیلات با کارمزد 3 درصد است و وثیقه این وام تنها کارت ملی است.

پالیزگیر تأکید کرد: پرداخت این تسهیلات در راستای رونق اشتغال روستاییان و ارتقای تولید است و می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، سهم آورده یک شرکت تعاونی با عضویت 20 خانوار40 درصد و سقف تسهیلات آن 750 میلیون تومان است،‌ تأکید کرد: اگر تعداد اعضاء به 50 خانوار افزایش یابد، سقف تسهیلات به یک میلیارد تومان افزایش و سهم آورده اعضاء به 35 درصد، کاهش خواهد یافت.

پالیز گیر گفت: این طرح از تابستان سال جاری با ابلاغ از سوى معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم نهاد ریاست جمهورى اجرایی شده است که روستاییان می ‌توانند از اجرای این طرح بهره کافی را ببرند.

فرماندار ساوجبلاغ با تأکید بر اینکه روستاییان شهرستان ساوجبلاغ به لحاظ سهولت اجرایى این طرح از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند، گفت: روستاییان برای دریافت این تسهیلات هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: اگر تعداد اعضاء شرکت تعاونی به 100 خانوار افزایش یابد، سقف تسهیلات 2 میلیارد تومان و سهم آورده اعضاء 30 درصد خواهد بود و اگر شمار اعضاء به 150 خانوار برسد، سهم آورده اعضاء به 25درصد کاهش و سقف تسهیلات به3 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

به گفته پالیزگیر سقف تسهیلات قابل پرداخت به یک شرکت تعاونی با عضویت 200 خانوار 4 میلیارد تومان بوده و سهم آورده اعضاء فقط 20 درصد است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده گفت: در استان‌های یزد و خراسان رضوی استقبال خوبی از طرح شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار