کد خبر: ۱۳۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 01 December 2015

رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: مشارکت مردم در جهت توسعه سرانه‌های فضاهای آموزشی در البرز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به دغدغه برای مسئولان این استان مطرح است فقر سرانه‌های آموزشی در نقاط مختلف این استان است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در توسعه و احداث این فضاها به عنوان یکی از نیازهای اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید از توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی در جهت توسعه کلاس‌های درس و سرانه‌های فضاهای آموزشی در این استان استفاده درست شود، افزود: استان البرز دارای جمعیت بالای دانش‌آموزی است و لازم است تا مشکلات کمبود فضاهای آموزشی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و خیران جبران شود.

استاندار البرز با بیان اینکه بر اساس گزار‌ش‌های موجود بسیاری از مدارس این استان به صورت دو شیفته اداره می‌شود تأکید کرد: با توجه به اینکه در صبح، فراگیری درس بسیار بهتر و موثرتر صورت می‌گیرد لذا باید تلاش خود را برای رفتن به سمت یک شیفته شدن مدارس در استان البرز دو چندان کنیم.

طهایی جمعیت دانش‌آموزی در سر کلاس‌های درس در این استان را نیز بسیار بالا اعلام کرد و گفت: در این شرایط دبیر و معلمان کمتر می‌توانند به دانش‌آموزان رسیدگی کنند.

وی تأکید کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان آینده‌سازان این مملکت بوده و باید سطح علم و دانش آنان به روز شود باید امکانات و شرایط تربیتی و پرورشی این قشر از جامعه در مدارس به صورت دقیق و درست ایجاد شود.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه مدرسه به عنوان اولین مراکز آموزشی برای فرزندان ما محسوب می‌شود افزود: در این راستا شرایط مدارس باید به گونه‌ای باشد که بتواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان باشد و بسترهای فعالیت‌های علمی و پژوهشی را برای آنان فراهم کند.

طهایی گفت: هم اکنون فقر سرانه‌های آموزشی به عنوان دغدغه اصلی ما را از فراهم کردن بسترهای فعالیت‌های علمی و پژوهشی بازداشته است و این اصلا نمی‌تواند برای آینده‌سازان این کشور خوب باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کاهش بار تصدی دولت در برخی از زمینه‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، دولت به تنهایی نمی‌تواند در ساخت و احداث مدارس موفق باشد لذا حضور خیران و استفاده از توان بخش خصوصی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه فضاهای آموزشی در این استان است.

استاندار البرز توجه به مناطق کم برخوردار در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولان باید در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی مناطق کم برخوردار را در اولویت خود قرار دهند تا در آینده با بحران جدی‌تری مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار