امام جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: اجتماع عظیم ملت‌های مسلمان در کربلا پیام‌های بسیار بزرگی را برای جهان به همراه داشت.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 04 December 2015
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: این اجتماع و حضور مردم در کربلا نشان‌دهنده زندگی مهدوی است.
وی با بیان اینکه این اجتماع عظیم پیام‌هایی را برای ما داشت، افزود: این اجتماع بزرگ لرزه بر اندام استکبار انداخت و آنان را مبهوت قدرت جهان اسلام کرد.
امام جمعه کرج تأکید کرد: این اجتماع دشمن را خرد کرد و  بیان کرد که شیعیان بیدارند و بیداری اسلامی خاموش‌شدنی نیست هر چند که سران کشورها در خواب و در غفلت هستند اما این مسیر اسلام روشن است و پاینده به مسیر خود ادامه خواهد داد.
حسینی همدانی خاطرنشان کرد: اسلام‌هراسی یک وصله نچسب است، مسلمانانی که ما می‌شناسیم همین کسانی هستند که در اجتماع بزرگ شرکت کردند.
وی با بیان اینکه داعش در برابر قدرت‌های اسلام ناب هچ ارزشی ندارند، گفت: مسلمان نه ظلم می‌کند نه زیر بال ظلم می‌رود چون تربیت‌شده حسینی است که شعار آن حسین، هیهات‌ من ذله است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به ارتحال پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: پیروی کردن از آنان مهمترین است، لذا کلیدها و چراغ‌هایی که پیامبران در اختیار ما گذاشتند باید استفاده شود.
حسین همدانی در ادامه سخنان خود به سالروز 16 آذر و شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی در سال 1332 اشاره کرد و گفت: لازم است دانشجویان این روز را برای خود داشته باشند، دانشجو از اقشار مهم در جامعه است که البته مورد طمع طمعکاران هم قرار می‌گیرد، لذا دانشجویان وظایف خطیری را به عهده دارند.
امام جمعه کرج تأکید کرد: دانشجو باید علم‌آموزی، ظواهر اسلامی، دینی، آرمان‌گرا بودن، انقلابی بودن و بصیرت داشتن و تحقیق را در اولویت خود بداند که در این زمینه رهبر معظم انقلاب نیز رهنمودهایی را بیان کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه تمام تلاش دشمن بر این است که ما دانشجوی متدین، انقلابی عالم، بصیر، دشمن‌شناس، کشور‌شناس و دغدغه‌مند به مسائل پیرامونی خرد و کلان نداشته باشیم، افزود: دشمن نمی‌خواهد دانشجوی ما تحقیق و پژوهش را داشته باشد.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها باید افرادی فارغ‌التحصیل شوند که دلشان برای ارزش‌های انقلاب بتپد که در این راستا مسئولان و اساتید دانشگاه نیز وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و فرصت را از دست ندهند.
حسینی همدانی تأکید کرد: طوری عمل نشود که به تعبیر مقام معظم رهبری پل به سمت غرب برود به جای آن که نردبان به سمت تعالی و ترقی برود پلی باشند به سمت غرب به خصوص که اخیرا هم تذکراتی در این خصوص داده شده است.
وی خطاب به دانشجویان انقلابی در استان البرز گفت: اگر در دانشگاه‌های استان مسئول یا استادی توجهی به دانشجوی متدین و بصیر نداشت و دانشجو مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفت اولا به مسئول نمایندگی در دانشگاه مراجعه کند و اگر نتیجه نداشت به خود بنده مراجعه کند تا رسیدگی انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: دو نامه پر از حرف و نکته برای جوانان غربی است که این عمق بصیرت می‌باشد به جای این که این نامه سران کشورها را مورد خطاب قرار دهد با جوانان که صداقت بیشتری دارند و آینده کشورها به دست جوانان است مستقیم سخن گفتند که این عمق بصیرت است.
حسینی همدانی گفت: در نامه اول دعوت به اصل اسلام است که بدون واسطه به دنبال اسلام بروید و اسلام را بشناسید.
وی افزود: در نامه دوم نیز که به دلیل اتفاقات در فرانسه انجام شد، مشترکات اسلام و غرب که همان تروریسم است را مورد خطاب قرار دادند و تأکید کردند که افراط‌گرایانی که حتی امروز به اسم اسلام کارهایی را انجام می‌دهند دست‌پرورده غربی‌ها هستند و بسیار زیبا این نامه را پیش بردند که لازم است عزیزان محتویات این نامه را مورد بررسی قرار دهند.
حسینی همدانی با اشاره به بخشی از نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی افزود: سخنان رهبری وجدان‌های خواب را بیدار می‌کند و انقلابی را در درون انسان‌ها ایجاد می‌کند که این یعنی دیپلماسی.
وی گفت: این دیپلماسی که رهبی انتخاب کردند بسیار خلاقانه و آثار فراوانی به همراه خواهد داشت علیرغم سانسور خبری که بعد از این نامه به وجود آمد لذا این کلام بسان چشمه زلالی است که فطرت‌های سالم را پیدا خواهد کرد.
امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: حقوق بشری در کار نیست، حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی مدنظر آنهاست.
وی ادامه داد: این دستگاه عریض و طویل را صهیونیست‌ها برای سرپوش گذاشتن جنایاتشان تدارک دیده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار