کد خبر: ۱۴۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 08 December 2015

استاندار البرز با بیان اینکه البرز استان مهاجرپذیری است که باید نسبت به تامین مسائل زیرساختی آن اهتمام جدی داشت، گفت: البرز از اهمیت و جایگاه خاصی در کشور برخوردار است که این امر توجه بیشتری به این منطقه را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید حمید طهایی در جلسه شورای اداری استان البرز که عصر امروز در محل استانداری البرز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز سال 90 تشکیل و در این مدت خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه شده است، اظهار داشت: در حالی که رشد جمعیت در کشور 1.29 درصد است این آمار در استان البرز به 3.04 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه البرز استان مهاجرپذیری است که باید نسبت به تامین مسائل زیرساختی آن اهتمام جدی داشت، افزود: 91 درصد مردم این استان شهرنشین هستند و کرج ششمین کلانشهر کشور محسوب می‌شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه 18 درصد ترافیک کشور در محورهای این استان است و البرز در بخش تردد جاده‌ای جزء یکی از اصلی ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود 140 هزار دانشجو و 420 هزار دانش‌آموز از جمله ظرفیت‌های این استان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز سعی شده بخش‌های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شود و خوشبختانه برای تحقق این مهم به خوبی عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: 150 موسسه مردم نهاد در استان البرز وجود دارد که فعالیت خوبی را از خود به منصه ظهور گذاشته‌اند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه وجود دو سد طالقان و کرج از جمله ظرفیت‌های این استان به شمار می‌آید، گفت: امید است با همکاری وزارت نیرو بتوان طرح‌های بهتری با توجه به این که این دو سد آب شرب استان تهران را تامین می‌کنند، ارائه کرد.

وی بیان کرد: البرز هرچقدر بتواند در بخش خدماتی قوی‌تر باشد می‌تواند بخشی از مشکلات پایتخت را حل و فصل کند؛ خوشبختانه مسئولان البرز با اختلاف سلیقه‌های موجود در استان برای توسعه استان همصدا هستند.

طهایی با بیان اینکه البرز از اهمیت و جایگاه خاصی در کشور برخوردار است که این امر می‌طلبد توجه بیشتری به این منطقه صورت گیرد، اظهار داشت: خوشبختانه همکاری خوبی با بخش خصوصی و استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان البرز صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار