با وجود اعتراض مکرر ساکنان آسارا و روستاهای جاده چالوس
برخی از اهالی روستاهای فوق می‌گویند، اگر در روز جمعه و یا هر روز تعطیل دیگری که محدودیت ترافیکی در جاده چالوس اعمال می‌شود، ما بیمار داشته باشیم، نمی‌توانیم از روستای خود خارج شویم، چرا که جاده چالوس یک طرفه است.
کد خبر: ۱۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ 16 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: جاده چالوس یکی از جاذبه های گردشگری کشورمان است، اما این محور شاهراه ها اصلی ارتباطی میان استان های تهران و البرز با 13 استان شمالی، شمال غربی و غربی نیز به شمار می آید.
سالانه بیش از 25 میلیون خودرو از جاده چالوس عبور می کنند و طبیعی است که در ایام تعطیل، ترافیک سنگینی را در این محور شاهد باشیم.
برای کنترل ترافیک جاده چالوس، پلیس راه در ایام تعطیل این محور را یک طرفه کرده و همین امر مشکلاتی را برای ساکنان روستاها و بخش های حاشیه ای ایجاد می کند.
بر اساس آخرین آمارها حدود 50 هزار نفر در بخش آسارا و دیگر روستاهای حاشیه جاده چالوس ساکن هستند که با یک طرفه شدن این جاده مشکلات زیادی به آنها تحمیل می شود.
علت اعتراض مردم این است که هیچ راه دسترسی به روستای آنها به غیر از جاده چالوس وجود ندارد.
برخی از اهالی روستاهای فوق می‌گویند، اگر در روز جمعه و یا هر روز تعطیل دیگری که جاده چالوس یک طرفه می‌شود، ما بیمار داشته باشیم، نمی‌توانیم از روستای خود خارج شویم، چرا که جاده یک طرفه است.
بسیاری از اهالی روستاهای این بخش با یکدیگر نسبت فامیلی و قومی دارند و نمی‌توانند هیچ یک از مراسم‌های خود را در روزهای تعطیل برگزار کنند، چرا که امکان تردد میان این روستاها با توجه به یک طرفه شدن جاده چالوس وجود ندارد.
بنابراین برای دید و بازدیدهای معمول هم باید روزهای غیر تعطیل را انتخاب کنند.
به عنوان نمونه، 20 هزار ساکن بخش آسارا، هرگز در روزهای تعطیل و روزهای جمعه مراسم‌های خانوادگی خود اعم از عقد، عروسی و عزا را برگزار نمی‌کنند.
در همین رابطه تعدادی از اهالی بخش آسارا تصمیم دارند، با مراجعه به استانداری البرز و وزارت کشور، مشکلات خود را مطرح کرده و مانع از یک طرفه شدن جاده چالوس در ایام تعطیل شوند.
اما با وجود اعتراض این شهروندان، پلیس راه تصمیم دارد شیوه گذشته را در نوروز امسال نیز اعمال کند.
سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه استان البرز گفته است: پلیس راه دستور العمل جدیدی برای تردد خودروها در محورهای اصلی کشور از جمله جاده چالوس صادر کرده است.
وی بیان داشت: بر اساس این دستورالعمل طی روزهای چهارم، هفتم، سیزدهم و چهارم فروردین ماه سال 94 از ساعت 12 ظهر تا ساعت 3 بامداد روز بعد حرکت تمام خودروها و وسائل نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد در استان مازندران ممنوع است.
این فرمانده ارشد نظامی افزود: بنابراین حرکت خودروها در روزهای یاد شده از ساعت 16 تا ساعت 3 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه انجام می شود.
اکبری تاکید کرد: این محدودیت ها با هدف کنترل ترافیک و تخلیه سریع حجم خودروها در محور فوق اعمال می شود.
وی گفت: همچنین برای روزهای آخر سال جاری نیز محدودیت هایی در جاده چالوس اعمال می شود که بر اساس آن تردد تمام خودروها از ساعت 14 الی 22 روز پنجشنبه 28 اسفند از مرزن آباد در استان مازندران به سمت کرج در استان البرز ممنوع است و از ساعت 17 الی 22 این روز حرکت خودروها از کرج به سمت استان مازندران به صورت یک طرفه انجام می شود.
رئیس پلیس راه استان البرز ادامه داد: در روز جمعه 29 اسفند ماه نیز جاده چالوس از ساعت 12 الی 22 از کرج به مرزن آباد یک طرفه خواهد بود.
اکبری همچنین اعلام کرد: در صورت ایجاد شرایط فوق العاده و افزایش حجم ترافیک، پلیس راه محدودیت های ترافیکی جدید را اعمال و در همان زمان اطلاع رسانی خواهد کرد.
بنابراین اعتراض مردم ساکن مناطق مسکونی حاشیه جاده چالوس حداقل تا پایان تعطیلات نوروز 94 رسیدگی نمی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار