البرز جزو فقیرترین استان کشور از نظر سرانه کتابخانه
سرانه زيربناي كتابخانه‌هاي عمومي در كشور به ازاي هر 100 نفر جمعيت 7/1 متر مربع تعیین شده، اما اين سرانه در استان البرز 1.1 متر مربع به ازاي هر 100 نفر جمعيت است.
کد خبر: ۱۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ 17 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز در مجموع داراي 68 باب كتابخانه عمومي، مشاركتي و مستقل است كه از اين تعداد تنها يك كتابخانه به صورت مستقل اداره مي‌شود.
بر اساس آمار مسئولان ، در كشورمان به طور متوسط به ازاي هر 25745 نفر يك باب كتابخانه عمومي فعال بوده، اما استان البرز به ازاي هر 37116 نفر يك باب كتابخانه عمومي داشته و به همین دلیل در جايگاه 26 كشوري قرار گرفته است.
همچنين سرانه زيربناي كتابخانه‌هاي عمومي در كشور به ازاي هر 100 نفر جمعيت 7/1 متر مربع است، اما اين سرانه در استان البرز 1.1 متر مربع به ازاي هر 100 نفر جمعيت است و همچنين به ازاي هر 100 نفر 46 جلد كتاب در كتابخانه‌هاي عمومي كشور موجود بوده و استان البرز براي اين تعداد تنها 39 جلد كتاب دارد.
در همین رابطه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز بر لزوم توجه به ساخت کتابخانه مرکزی در کرج و رفع موانع تحویل قطعی زمین این کتابخانه تاکید کرد.
حجت الاسلام شمس الله فلاح در یازدهمین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان که با حضور استاندار البرز برگزار شد، گفت: دلایل غیر قابل قبولی برای عدم تحویل زمینی که مبلغ کارشناسی شده آن را هم پرداخت کرده ایم می آورند، ما در نبود کتابخانه مرکزی و مرجع در کرج ضعف داریم که باید به آن رسیدگی شود. 
به گفته وی، جوانان و نوجوانان البرزی از نبود فضاهای لازم برای مطالعه در کرج رنج می برند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار