کد خبر: ۱۴۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 22 December 2015


شماری از غرفه داران روزبازارهای شهرداری کرج در اعتراض به آنچه بالا بودن هزینه اجاره بهای این غرفه ها نامیدند، روز سه شنبه مقابل ساختمان شورای اسلامی این کلانشهر تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان که شمار آنان به حدود 60 نفر می رسید از مسئولان تقاضای تعدیل اجاره بهای غرفه های میادین میوه و تره بار شهرداری را داشتند.

یکی از غرفه داران گفت: ماهانه 9 میلیون تومان اجاره غرفه در یکی از روزبازارهای شهرداری کرج پرداخت می کنم که هزینه ها با درآمد ناهمخوانی دارد.

وی اظهارداشت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری بدون توجه به کار کارشناسی اقدام به تعیین اجاره بها برای غرفه ها کرده که متناسب با درآمد غرفه داران نیست.

یکی دیگر از غرفه داران اظهار داشت: همه ما به خاطر درآمد کم و اجاره بهای بالا زیان دیده ایم و از مسئولان تقاضا داریم با تعدیل اجاره بها به ما کمک کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات بیکاری به خاطر تامین معیشت خانواده ناچار شدیم در مزایده این روزبازارها شرکت کنیم .

این غرفه دار بیان داشت: طی سال گذشته تا کنون اجاره بهای غرفه های میادین میوه و تره بار شهرداری کرج 10 برابر افزایش یافته و همه غرفه داران متحمل خسارت زیاد شده اند.

وی گفت: سه ماه پس از تحویل گرفتن غرفه دچار زیان شدم که برای خلاصی از این وضعیت به سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج مراجعه کردم و از مسئولان این سازمان تقاضای لغو قرارداد را داشتم اما با این تقاضا موافقت نشد.

این غرفه دار اظهار داشت: این سازمان نه تنها با بازپرداخت ودیعه اجاره موافقت نکرد بلکه تاکید شد تا پایان قرارداد با همین وضعیت ادامه فعالیت بدهم .

یکی دیگر از غرفه داران گفت: کرایه غرفه من ماهانه یک میلیون و 850 هزار تومان است که سازمان میادین بابت حق شارژ، نگهبانی و سایر موارد دومیلیون و 500 هزارتومان از من دریافت می کند درصورتی که درآمدماهیانه این غرفه کمتر از این مبالغ است.

وی غیر بهداشتی بودن فضای بازار و سرد بودن محیط آن و وجود دستفروشان در حاشیه این مکان را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: بارها این مشکلات منعکس شده اما بی نتیجه بوده است.

همچنین غرفه داران پس از یک ساعت تجمع در مقابل شورای شهر و به دنبال آنکه این شورا حاضر به پاسخگویی به آنان نشد برای تجمع مسیر استانداری البرز را در پیش گرفتند.

سیف الدین جعفری مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج به ایرنا گفت: این سازمان در تعیین اجاره بهای غرفه ها مقصر نیست و این خود غرفه داران هستند که پس ازاعلام قیمت پایه از طریق مزایده، قیمت های بالا را انتخاب می کنند.

وی افزود: با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم ، غرفه داران با مشکل فروش مواجه هستند.

جعفری در این خصوص توضیح بیشتری نداد.

شهرداری کرج دارای 21 روز بازار است که امروز حدود 60 نفر از هشت بازار روز دست به تجمع زدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار