کد خبر: ۱۵۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 27 December 2015

مدیرکل ثبت احوال استان البرز از اجرای طرح‌های ویژه در آستانه انتخابات با هدف تسریع در صدور مدارک شناسایی افراد در این استان خبر داد.

محمد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون شرکت مردم در پای صندوق‌های رای و در هنگام رای دادن باید با مدارک هویتی کامل به ویژه شناسنامه همراه باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد دارای مدارک شناسایی کامل نیستند، از جمله اینکه شناسنامه بعضی‌ از افراد مفقود شده که باید پیش از زمان برگزاری انتخابات این مشکل را برطرف کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز تصریح کرد: به همین منظور طرحی ویژه با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به مردم از سوی ثبت احوال در دست اجرا است.

میرزایی بیان داشت: از جمله برنامه‌های ما اجرای یک روزه عکس‌دار کردن شناسنامه افرادی است که برای نخست‌بار می‌توانند از حق رای دادن خود استفاده کنند.

وی افزود: کسانی که رای اولی هستند، باید هر چه سریع‌تر برای عکس‌دار کردن شناسنامه خود اقدام کنند، چرا که با شناسنامه بدون عکس حق رای دادن ندارند.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز ادامه داد: با اجرای تمهیدات ویژه،‌ فرایند عکس‌دار شدن شناسنامه رای اولی‌ها یک روزه انجام می‌شود و در صورت وجود مدارک کافی، در همان روز شناسنامه افراد متقاضی عکس‌دار می‌شود.

میرزایی از شهروندان خواست تا پیگیری عکس‌دار کردن شناسنامه‌های خود را به روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات موکول نکنند.

وی همچنین از شهروندانی که شناسنامه آنها به هر دلیلی مفقود شده است نیز خواست تا برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز اظهار داشت: بر اساس اجرای طرحی ویژه، فرایند صدور شناسنامه المثنی نیز به کمترین زمان ممکن کاهش یافته و تنها نیاز است که شهروندان با مدارک لازم به مراکز ثبت احوال در استان البرز مراجعه کنند.

میرزایی بیان داشت: اگر شهروندان برای دریافت شناسنامه المثنی و یا عکس‌دار کردن شناسنامه خود به موقع اقدام نکنند، در روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از حق رای دادن محروم می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار