کد خبر: ۱۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 27 December 2015

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: طرح آموزش سواد در استان البرز در دستور کار آموزش و پرورش این استان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محرم‌علی الهویی ظهر امروز در همایش طنین سواد که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را برای ریشه‌کنی بیسوادی در استان البرز به کار گیریم.

وی ادامه داد: داشتن سواد و نعمت خواندن و نوشتن برای همه مردم امری مهم محسوب می‌شود و با داشتن سواد خواندن و نوشتن است که فرد می‌تواند در اجتماع حضوری موثر و فعال داشته باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا و برای تحقق اهداف مورد نظر از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای ریشه کنی بی‌سوادی در این استان استفاده می‌شود.

الهویی در ادامه سخنان خود داشتن سواد را در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های اجتماعی مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا طرح آموزش سواد را در این استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گفته وی با اجرای این مهم، طرح سوادآموزی در مدارس، خانه، پایگاه‌های بسیج، مراکز عمومی و فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله سپاه و کمیته امداد اجرایی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از فعال شدن کارگروه سوادآموزی در مدارس استان البرز خبر داد و بیان داشت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان می‌توانند با معرفی والدین بی‌سواد و یا نزدیکانی که از نعمت سواد برخوردار نیستند ما را در طرح سوادآموزی یاری دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از ارائه آموزش به بیسوادان ایرانی و اتباع خارجی خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش استان البرز آماده است تا اقدامات لازم را برای نام نویسی و برگزاری دوره‌های آموزش به افراد بیسواد ایرانی و اتباع خارجی انجام دهد.

به گفته الهویی میزان بی‌سوادی در البرز به 1.5 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار