کد خبر: ۱۵۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 27 December 2015


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش البرز از آماده شدن مدارس برای نام‌نویسی و برگزاری دوره‌های آموزش افراد بی‌سواد ایرانی و اتباع خارجی در این استان خبر داد.

محرمعلی الهویی در همایش طنین سواد که در سالن امام علی(ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: خواندن و نوشتن برای انسان یک نعمت است زیرا در دنیای امروز هر فرد باید به این مهم مجهز باشد تا بتواند در کانون خانواده و اجتماع نقش مفید و سازنده‌ای داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش مدیریت ناحیه یک کرج در برگزاری این همایش آموزشی اظهار کرد: هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب در سال 58 روزی به یادماندنی است.

الهویی بیان کرد: امام راحل با این تدبیر خردمندانه زیرساخت لازم را برای زدودن غبار بی‌سوادی که در آن روزها نیمی از جمعیت ایران از آن رنج می‌بردند فراهم کرد و امروز به برکت انقلاب اسلامی درصد بی‌سوادی در کشور کاهش محسوسی پیدا کرده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش البرز با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه سوادآموزی ادامه داد: به دلیل اهمیت محور سوادآموزی و نقش مهم آن در توسعه کمّی و کیفی فعالیت‌های روزانه زندگی فردی و اجتماعی، طرح آموزش سواد در مدارس، خانه، پایگاه‌های بسیج، مراکز عمومی و فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله سپاه و کمیته امداد در دستور کاری سیستم آموزشی - تربیتی این استان قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به تشکیل کارگروه سوادآموزی در همه مدارس البرز خاطر نشان کرد: اعضای این کارگروه مسئولیت شناسایی والدین بی‌سواد دانش‌آموزان و یا ساکنان نزدیک مدرسه محل خدمت یا همسایگان و آشنایان نزدیک خود را به رابط نهضت سوادآموزی مدرسه برای معرفی به کارشناس مسوول نهضت سوادآموزی در اداره‌های مختلف آموزش و پرورش این استان بر عهده دارند.

وی گفت: کلاس‌های نهضت سوادآموزی در مدارس حتی برای یک نفر هم تشکیل می‌شود و برای باسواد شدن این افراد کتاب و لوازم التحریر نیز به صورت رایگان تا پایان دوره سوادآموزی اولیه در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

الهویی از دانش‌آموزان مدارس البرز درخواست کرد برای آموزش به افراد بی‌سواد داوطلب شوند تا در این حرکت مهم فرهنگی - معنوی سهیم باشند و از پاداش مادی آن نیز برخوردار شوند.

وی یادآور شد: زمانی شاهد برگزاری جشن بی‌سوادی در کشور به ویژه البرز می‌شویم که هر یک از ما دغدغه آموختن سواد به یک فرد بی‌سواد را داشته باشیم و بی‌سوادان نیز نیاز به خواندن را یک خواسته درونی بدانند و با همت در راه کنار زدن غبار بی‌سوادی از روی بام خانه اشان گام بردارند.

معاون آموزش بی‌سوادی آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: اکنون پرچم آموزش سوادآموزی در بام مدارس البرز برافراشته شده که تشکیل برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی در دوره‌های مختلف آن، نیازمند مشارکت بیشتر فرهنگیان، دانش‌آموزان و افراد بی‌سوادی است که در این استان زندگی می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه میزان بی‌سوادی البرز به 1.5 درصد رسیده که این روند نشان دهنده تلاش همه افرادی است که در این بخش مهم انجام وظیفه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار