البرزی ها دعای یا مقلّب القلوب را در جوار امامزاده های البرز قرائت می کنند
از جمله این برنامه ها برگزاری طرح ملی آرامش بهاری، برپایی سفره‌های هفت‌سین متبرک به نام‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است و آماده سازی امامزاده های کشور برای لحظه تحویل سال است.
کد خبر: ۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 20 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: امسال عید نوروز مصادف با ایام شهادت و سوگواری برای مظلومیت شیعه و بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) شده است.
به همین دلیل مردم متدین و ولایی کشورمان دعای
یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الى احسن الحال را در شرایط معنوی خاصی قرائت کرده و از درگاه مادر اهل بیت (ع) طلب شفاعت می کنند.
در همین راستا سازمان اوقاف برنامه ریزی ویژه ای برای نوروز 94 دارد.
از جمله این برنامه ها برگزاری طرح ملی آرامش بهاری، برپایی سفره‌های هفت‌سین متبرک به نام‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است و آماده سازی امامزاده های کشور برای لحظه تحویل سال است.
در استان البرز نیز همچون دیگر استان ها از امروز اجرای طرح آرامش بهاری را آغاز شده و اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز فضای معنوی امامزاده ها و اماکن متبرکه را آماده پذیرایی از زائران کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امو
ر خیریه البرز از مهیا شدن فضای امامزادگان برای آغاز سال نو و برنامه سال تحویل در این اماکن خبر داده و گفته است: امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای ایجاد آرامش بهاری در وجود زائرین این انوار مقدس باشیم.
وی اضافه کرد: امسال در استان البرز نمایشگاه بزرگ فاطمی با عنوان نمایشگاه " یاس نبوی " ایجاد شده که یادآور کوچه های بنی هاشم و معرف برهه ای از تاریخ پرفراز و نشیب اسلام می باشد که ما با یک سیر حرکتی به تبیین روایت معروف " مَنْ ماتَ وَلَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً " می پردازند.
صالحی افزود: امسال در تمام امامزاده های واجب التعظیم برنامه های معنوی لحظه تحویل سال اجرا می شود و مطمئن هستیم که تعداد زیادی از مردم متدین استان البرز سال را در جوار قبور مطهر این بزرگواران تحویل می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار