کد خبر: ۱۶۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز از جابه‌جایی حدود 4 هزار تن کالا از محورهای برون‌شهری این استان خبر داد.

قاسم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط بسیار حساسی، مهم و تاثیرگذاری دارد که این ویژگی‌ها را بسیاری از استان‌های دیگر ندارند.

وی تصریح کرد: همجواری با پایتخت، بهره‌مندی از راه‌های ارتباطی ملی از جمله جاده چالوس و آزادراه‌های تهران ـ کرج و کرج ـ قزوین و پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور از جمله مهمترین ویژگی‌های استان البرز است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز افزود: این شرایط موجب شد که البرز از نظر میزان تردد خودرها و اهمیت محورهای برون‌شهری خود، نسبت به دیگر مناطق کشور متمایز شود.

باقری گفت: به عنوان نمونه حدد 16 درصد بار ترافیک کشور را استان البرز که آخرین استان و کوچک‌ترین استان از نظر مساحت است، به تنهایی تحمل می‌کند.

وی در ادامه به ارائه آماری از میزان تردد خودروها و حمل بار در استان البرز پرداخت و گفت: طی 9 ماه نخست سال جاری در مجموع بیش از یک میلیون و 700 هزار مسافر با استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی در محورهای استان البرز تردد کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز بیان داشت: همچنین در این مدت حدود 4 هزار تن کالا از محورهای برون‌َشهری استان البرز جابه‌جا شدند.

باقری افزود: برای جابه‌جایی این میزان کالا بیش از 371 هزار سرویس حمل و نقل کالا انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 27 شرکت حمل و نقل مسافر در استان البرز فعال هستند که این شرکت‌ها طی 9 ماه نخست سال جاری در مجموع یک میلیون و 700 هزار مسافر را به مقصد منتقل کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: همچنین در استان البرز 77 شرکت حمل و نقل بار فعال هستند که باید یکی از مهمترین اولویت‌های ما توسعه و تجهیز امکانات و خودروهای این شرکت‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار