یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با تابناک تشریح کرد
وقتی به آمارهایی که مسئولان دستگاه‌های مختلف درباره کمبودها و نیازهای البرز دقت می‌کنیم، در می‌یابیم که با اعتبارات استانی نمی‌توان حتی ظرف یک دهه زیرساخت‌های مورد نیاز مردم این استان را تامین کنیم.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 23 January 2016
مهنوش اسکندری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک البرز اظهار داشت: هفته گذشته دولت لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده و با تقدیم این لایحه یکی از اصلی‌ و مهمترین وظائف نمایندگان ملت در مجلس آغاز می‌شود.
وی افزود: بر اساس قانون نمایندگان مجلس باید لایحه بودجه را با نگاهی کارشناسی و تخصصی بررسی و به تصویب برسانند و برای تحقق این مهم ساز و کارهایی از جمله تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه پیش‌بینی شده است.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازها و کاستی‌های استان البرز گفت: البرز به عنوان آخرین استان تشکیل شده کشور، از کمبودهایی رنج می‌برد که برای رفع آنها نیاز به عزم جدی و مدیریتی جهادی است.
اسکندری گفت: وقتی به آمارهایی که مسئولان دستگاه‌های مختلف درباره کمبودها و نیازهای البرز دقت می‌کنیم، در می‌یابیم که با اعتبارات استانی نمی‌توان حتی ظرف یک دهه زیرساخت‌های مورد نیاز مردم این استان را تامین کنیم.
وی افزود: به عنوان نمونه استان البرز که در حقیقت پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور بوده و استان تهران را به استان‌های شمالی، شمال غربی و حتی مرکزی متصل می‌کند، از راه‌های ارتباطی مناسبی بهره‌مند نیست.
این پژوهشگر بیان داشت: وجود 3 محور آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس دیگر جوابگوی حجم مسافرت‌های برون‌شهری نیست و به همین دلیل شاهد هستیم که سالانه بیش از 16 درصد ترافیک کل کشور را استان البرز به تنهایی بر دوش می‌کشد.
اسکندری افزود: برای احداث راه‌های جدید نیاز به اعتبارات چند صد میلیاردی است که به طور قطع اعتبارات و بودجه‌های استانی جوابگو نخواهد بود.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه راه ارتباطی اشتهارد – نظرآباد چندین سال است که کلنگ‌زنی شده و 2 فاز نخست این محور به بهره‌برداری رسیده، اما فاز نهایی که محور نجم‌آباد – نظرآباد است، به دلیل نبود بودجه کافی معطل مانده و این در حالی است که با تکمیل این محور بخش مهمی از ترافیک پل فردیس برطرف می‌شود.
اسکندری به نیازهای البرز در حوزه‌هایی چون آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مسئولان این 2 دستگاه آمارهایی بیان کرده‌اند، از جمله اینکه مدیران آموزش و پرورش معتقد هستند که حداقل 300 مدرسه در استان نیاز به تخریب و نوسازی دارد و باید 100 مدرسه جدید در مدت کوتاهی در البرز احداث شود.
وی اظهار داشت: در بخش درمان نیز استان البرز به گفته وزیر بهداشت محروم‌ترین استان کشور بوده و در حال حاضر نیاز به بیش از 6000 تخت بیمارستانی جدید دارد.
این استان دانشگاه افزود: در چنین شرایطی به طور قطع بودجه‌های استانی جوابگو نخواهد بود و نیاز است که نمایندگان استان البرز و به ویژه نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه بودجه، با جدیت بیشتر به دنبال جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات و کمبودهای فعلی باشند.
اسکندری در پایان تاکید کرد: به طور قطع اگر نتوانیم در زمان تصویب لایحه بودجه سال 95 کل کشور، اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز البرز را فراهم کنیم، بخش مهمی از مشکلات مردم لاینحل باقی می‌ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار