کد خبر: ۱۶۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 23 January 2016


معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح شهاب تا پایان سال ۹۹ در همه پایه‌های تحصیلی مستقر می‌شود، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد نستوه در همایش بررسی و تبیین طرح شهاب که امروز در کانون امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: طرح شهاب مصوبه سال 86 هیئت امنا بنیاد نخبگان بود که در سال 91- 92 به صورت آزمایشی و در سال 93-94 در 32 منطقه از کشور و در سال جاری نیز در هر استان در 2 منطقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند، افزود: 30 هزار معلم و عوامل اجرایی نیز در برگزاری این طرح دخیل هستند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شهاب، شناسایی استعدادهای برتر در محیط مدرسه و استقرار در همه پایه‌های تحصیلی است که با رویکرد شناسایی دانش‌آموزان با استعداد برتر در محیط تلفیقی و طبیعی مدرسه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال 99 طرح شهاب در همه پایه‌های تحصیلی مستقر شود، گفت: در این راستا گستره‌ای تعیین شده که در شورای راهبری و ستاد اجرایی طرح شهاب تصویب می‌شود و از سال آینده با سرعت بیشتری دنبال شود.

نستوه بیان کرد: بر اساس این طرح استعدادهای دانش‌آموز با معلم محوری، عدالت‌محوری و امکان ارزیابی‌های طولی در محیط مدرسه بدون برچسب خوردن، شناسایی، هدایت و پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: پایه چهارم به عنوان زمان اجرای این طرح در نظر گرفته شده است چراکه در این زمان، دانش‌آموز به سن فرآیند اجتماعی شدن می‌رسد و استعدادهای اولیه دانش‌آموزان مشخص می‌شود و در سال‌های بعد نیز اقدامات لازم برای شناسایی استعداد آن‌ها استمرار می‌یابد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با تاکید بر اینکه هدایت دانش‌آموزان در این طرح کاملا عام بوده و هدایت خاص وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امید است با شناسایی و هدایت توامان در دوره ابتدایی، بستر مناسبی برای هدایت خاص دانش‌آموزان در دوره اول و دوم متوسطه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه طرح شهاب قرار است به برنامه ملی تبدیل شود، تاکید کرد: بر اساس آخرین مصوبات شورای راهبری طرح شهاب، مقرر شد پیش‌نویس اصلاح مصوبه هیئت امنا بنیاد ملی نخبگان به شورای راهبری ارسال و تغییراتی در ساختار و ارتقا این طرح ایجاد شود.

نستوه با تاکید بر اینکه در این طرح دقت معلم و ارتباط با خانواده دانش‌آموزان امری بسیار مهم است، گفت: مقرر شده بررسی دقیقی در کمیته علمی و فنی شهاب برای تلفیق ارزشیابی توصیفی در این طرح انجام شود که این امر در دست بررسی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار