کد خبر: ۱۶۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


استاندار البرز با اشاره بر حفظ منابع آب در استان البرز، بر ضرورت شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت آب اظهار کرد: متأسفانه روند گسترش حفر چاه‌های غیرمجاز در این استان سبب شده است که در حوزه آب با مشکلات بیشتری مواجه شویم.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که منابع آبی موجود در این استان حفظ شود و شهروندان نیز بر اهمیت این گونه منابع آگاهی بیشتری داشته باشند.

استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است و می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود، افزود: در این راستا تأمین منابع آب کشاورزی یکی از مهمترین ضروریاتی است که کشاورزی این استان را با رونق بیشتری مواجه می‌کند.

طهایی خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و آگاهی دادن به کشاورزان بر استفاده از روش‌های نوین کشاورزی نیز یکی از مهمترین راهکارهایی است که می‌تواند در توسعه کشاورزی و رونق این صنعت بسیار تأثیرگذار باشد.

استاندار البرز ادامه داد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری در مزارع این استان می‌توانیم سهم بسزایی را در اصلاح الگوی مصرف آب داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از روش‌های نوین آبیاری باید به کشاورزان آموزش داده شود افزود: به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری در ابتدا هزینه‌بر است اما با توجه به اینکه در کاهش مصرف آب نقش اساسی دارد می‌تواند در ارتقای تولید محصولات کشاورزی نیز تأثیرات بسیار مهمی را داشته باشد.

استاندار البرز گفت: باید روش‌های سنتی در کشاورزی رابه کنار بگذاریم و با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی به سمت رشد و توسعه بیش از کشاورزی پیش برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار