کد خبر: ۱۷۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 27 January 2016


قائم مقام بنیاد نخبگان علمی گفت: دستاوردهای علمی و اختراعات معرفی و به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سعید سهراب پور ظهر امروز در پنجمین جشنواره ملی اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره رویش‌های بنیاد نخبگان استان‌های البرز و تهران که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره معرفی دستاوردهای علمی است.

وی حمایت از نخبگان را مهم ارزیابی کرد و افزود: با ثبت اختراعی باید امکان تجاری‌سازی آن نیز فراهم شود تا حمایت لازم از نخبه انجام شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: اختراعات باید از لحاظ علمی رتبه‌بندی شوند و اهمیت آنها از لحاظ علمی مشخص شود.

سهراب پور با بیان اینکه دو شاخصه علمی و تجاری سازی در دستاوردهای علمی باید لحاظ شود،‌ تأکید کرد: جشنواره‌های علمی و اختراعات هر 8 سال یک بار در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم با برگزاری این جشنواره‌ها گامی مهم در جهت شناساندن دستاوردهای علمی و تحقیقاتی محققان و نخبگان باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در پایان جنگ تحمیلی، نهضت علمی و پیش رفتن به سمت توسعه علم و دانش آغاز شد، گفت: با حمایت‌های لازم از سوی مسئولان عالی رتبه وبه ویژه مقام معظم رهبری پس از پایان دفاع مقدس تحولات اساسی در حوزه علم و تحقیقات صورت گرفت.

سهراب پور در ادامه سخنان خود به پنجمین جشنواره ملی اختراعات دانشگاه آزاد اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره از جشنواره داورانی حضور دارند که تجارب علمی بالایی دارند.

وی اعلام کرد: برخی از شرکت کنندگان در این جشنواره اختراعاتشان به مرحله تجاری سازی رسیده است و لازم است که سرمایه گذاران حمایت های لازم را درباره این افراد داشته باشند.

بر اساس این گزارش پنجمین جشنواره اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره رویش بنیاد نخبگان استان‌های البرز و تهران به مدت دو روز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار