همزمان با 12 بهمن
همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهمن اسلامی و آغاز سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی زنگ مدارس البرز به صدا درآمد و دانش‌آموزان آغاز دهه فجر را جشن گرفتند.
کد خبر: ۱۷۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 01 February 2016

به گزارش تابناک البرز در اولین روز از دهه فجر در مدارس استان البرز برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی متنوعی تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه نواخته شدن زنگ مدارس در استان البرز که به صورت نمادین در یکی از مدارس این استان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: آشنا کردن نسل امروز با روزهای انقلاب و یادآوری خاطرات آن دوران یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشن‌های ایام‌الله دهه فجر است.

خسرو ساکی ادامه داد: در دوران انقلاب جوانان و نوجوانان بسیاری برای دفاع از آرمان‌های انقلاب جان خود را از دست دادند و در مقابل زورگویی‌های رژیم ستم‌شاهی ایستادگی کردند تا پیروز شدند.

وی بر انتقال آرمان‌های شهدای انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب توسط جوانان و نوجوانان امروز تأکید کرد و گفت: ایام‌الله دهه فجر فرصت بسیار مناسبی است تا خاطرات دوران انقلاب و ایثار جوانان آن زمان به نمایش گذاشته شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در دهه فجر صدها برنامه فرهنگی و هنری در مدارس این استان برگزار می‌شود که مشارکت دانش‌آموزان در برگزاری این برنامه‌ها بسیار چشمگیر بوده است.

ساکی بازخوانی آرمان‌های انقلاب، تبیین هویت فرهنگی انقلاب، تبیین نهضت علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشان دادن جلوه‌های کارآمد نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش و تقویت اعتماد به نفس عمومی به ویژه در بین دانش‌آموزان را از مهمترین رویکردهای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در مدارس عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا در دهه فجر امسال 8500 دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه سخنان خود از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این ایام خبر داد و گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان به نمایش درخواهد آمد.

ساکی اعلام کرد: در این راستا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با 22 بهمن نیز سرود ولایت با حضور 1357 دانش‌آموز استان البرز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار