اعتراف وزیر جهاد کشاورزی به بی‌توجهی‌ها
باید موانع و مشکلات را در بخش کشاورزی از بین ببریم و محرومیت‌ها در این بخش را که از گذشته به این صنعت وارد شده است را مرتفع نماییم.
کد خبر: ۱۷۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 04 February 2016
محمود حجتی پیش از ظهر امروز که به منظور افتتاح پروژه‌های شهرستان کرج به این استان سفر کرده است دقایقی پیش در جمع خبرنگاران حاضر شد.
وی با بیان اینکه باید صنعت کشاورزی را به رونق و توسعه بیشتر برسانیم، افزود: کشاورزی یکی از مهمترین پایه‌های اصلی در توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: در این راستا توجه‌ به بخش‌های مختلف کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان و به روز کردن این صنعت یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مسئولان در جهاد کشاورزی است.
حجتی خاطرنشان کرد: کشور ما ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی است و می‌تواند از طریق کشاورزی به توسعه اقتصادی بسیار خوبی دست پیدا کند.
وی تأکید کرد: باید موانع و مشکلات را در بخش کشاورزی از بین ببریم و محرومیت‌ها در این بخش را که از گذشته به این صنعت وارد شده است را مرتفع نماییم.
حجتی  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در یک برنامه پنج ساله در نظر داریم 200 هزار تن ماهی را در قفس‌های پرورش ماهی دریایی ایجاد کنیم.
وی در ادامه به ظرفیت‌های ایجاد شده با انجام مذاکرات و توافقات ایجاد شده اشاره کرد و بیان داشت: حال که این توافقات صورت گرفته است باید از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود و بخش کشاورزی نیز به عنوان صنعتی مهم در کشور مورد تحولات اساسی صورت گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین سیاست‌های این وزارتخانه را حرکت در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا باید از ظرفیت‌های کشور در این زمینه استفاده شود و بهره‌وری منابع آب و خاک را بالا ببریم.
وی یکی از ظرفیت‌هایی که در این صنعت مغفول واقع شده است را دریاها عنوان کرد و گفت: دریاها نیز دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که متأسفانه مغفول مانده‌اند لذا در برنامه‌ای باید از این مهم نیز در جهت توسعه و تحقق اهداف استفاده درست و بهینه شود.
حجتی بخش جنگل و مرتع در کشور را نیز خطاب قرار دارد و افزود: جنگل و مراتع نیز نیازمند توجه بیش از پیش هستند هر چند که تلاش های خوبی دراین عرصه صورت گرفته است اما مشارکت‌های مردمی برای تحقق اهداف مورد نظر یکی از مهمترین اصول است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر بی‌نیاز شدن از واردات در محصولات گندم و شکر تأکید کرد و گفت: باید در این زمینه تولیدات خود را ارتقا دهیم تا دیگر وارداتی نداشته باشیم.


بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یک واحد تولید واکسن دام و طیور

همچنین پیش از ظهر امروز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از یک شرکت فرآورده‌های بیولوژیک پسوک تولیدکننده واکسن دام و طیور از بخش خصوصی بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌ها و مشکلات این بخش آشنا شد.
بر اساس این گزارش، این شرکت 14 سال سابقه فعالیت دارد و 90 درصد تولیدات آن واکسن‌های دام و طیور است.
در این راستا این شرکت قادر است واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفولانزا را تولید کند که تا کنون 3 میلیارد دز واکسن این دو واکسن را تولید کرده است.
در ادامه این بازدید مصطفی زندیه مدیرعامل این شرکت به بیان برخی از مشکلات موجود بر سر راه تولیدات واکسن در این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: دریافت 9 درصد مالیات ارزش افزوده یکی از مهمترین مشکلات است و این مهم سبب شده است که بخشی از فشار به مصرف کننده وارد شود.
وی با بیان اینکه این شرکت در اشتغالزایی نقش بسیار مهمی را دارد افزود: برای توسعه و پیشرفت بیشتر نیازمند حمایت دولت هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار