کد خبر: ۱۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 02 April 2015
اکثر مردم استان البرز به همراه مسافران نوروزی از صبح امروز و به مناسبت روز طبیعت در مناطق گردشگری خوش آب‌ و هوای این استان حضور یافتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، استان البرز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری در حوزه‌های تاریخی، معنوی و مذهبی و بالاخره طبیعی است.
وجود جاده چالوس، سد کرج، رودخانه کرج، سد طالقان و روستاهای خوش آب و هوایی چون کردان و برغان و هیو از جمله این جاذبه‌ها به شمار می‌آید.
مردم ایران اسلامی هر ساله در ایام تعطیلات نوروز، از این فرصت برای استراحت، دید و بازدید و بالاخره طبیعت گردی، استفاده می‌کنند.
مهمترین سنت ایرانیان در نوروز، طبیعت‌گردی در سیزدهم فروردین است. به همین مناسبت امروز اکثر مردم ایران از جمله ساکنان استان البرز با حضور در مناطق سرسبز و استراحت چند ساعته، خود را برای یک سال کار و تلاش آماده کردند.
در کنار مردم البرز مسافران نوروزی نیز امروز با حضور در مناطقی چون شهرستان طالقان، برغان، اطراف سد کرج و سد طالقان و حاشیه رودخانه کرج، مراسم ویژه سیزدهم فروردین را برگزار کردند.
حسین محمدی مدیر کل اداره محیط زیست استان البرز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، اکثر مردم استان البرز توانستند روزی شاد را در طبیعت زیبا و کم نظیر البرز سپری کنند.
وی تصریح کرد: همچنین محیط‌بانان و ماموران این اداره شاهد بودند که اکثر شهروندان، تلاش بسیاری برای حفظ طبیعت داشته و از آلوده کردن محیط زیست و آسیب رساندن به منابع طبیعی استان، پرهیز داشتند.
وی در پایان از مردم خواست تا بیش از گذشته برای حفظ منابع طبیعی استان البرز، تلاش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار