حاصل تصادفات جاده‌ای در نوروز البرز
وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در راه‌های برون شهری استان البرز گفت: بیش از 600 مسافر نورزی با مراجعه به این ایستگاه‌ها از خدمات سلامت بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 04 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: در ایام تعطیلات نوروز امسال که از 27 اسفند 93 آغاز و تا 15 فروردین 94 ادامه داشت، میلیون‌ها خودرو از راه‌های البرز تردد کردند.
در این ارتباط رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز آمار جالبی از خسارات جانی وارد شده به مسافران نوروزی ارائه کرد.
کوروش سلیمی اظهار داشت: استان البرز به دلیل راه‌ها و جاده‌های مهمی که دارد، به عنوان پل ارتباطی پایتخت با 13 استان به شمار می‌آید.
وی افزود: به همین دلیل استان البرز جزو پرترددترین استان‌های کشور محسوب شده و طبیعی است که حجم تصادفات منجر به مرگ و مصدومیت نیز در البرز بیش‌تر از سایر استانها باشد.
این مسئول افزود: ماموران مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در ایام نوروز 94 با تلاش بی وقفه برای خدمت‌رسانی به مردم به ویژه حادثه دیدگان، خدمات خوبی به مسافران نوروزی و مردم این استان ارائه کردند.
سلیمی در پاسخ به این پرسش که طی نوروز امسال چه تعداد تصادف منجر به مرگ و جرح در راه‌های البرز اتفاق افتاد، گفت: ما طرح ویژه‌ای برای نوروز داشتیم و از 27 اسفند تا 15 فروردین، اکثر ماموران مرکز فوریت‌های پزشکی البرز در ماموریت بودند.
وی ادامه داد: تعداد تصادفات را باید دستگاه‌های دیگر از جمله پلیس راهور اعلام کند، اما بر اساس آماری که ما در اختیار داریم، در این مدت 9 نفر از مسافران در راه‌های استان بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان داشت: همچنین در این مدت 247 مسافر نیز بر اثر تصادف، مجروح شدند که اقدامات پزشکی برای درمان آنها در کمترین زمان انجام و به مراکز درمانی استان انتقال یافتند.
سلیمی اعلام کرد: همچنین 61 مسافر به صورت سرپایی و در محل حادثه درمان شدند.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در راه‌های برون شهری استان البرز گفت: بیش از 600 مسافر نورزی با مراجعه به این ایستگاه‌ها از خدمات سلامت بهره‌مند شدند.
نکته مهم این است که در نوروز امسال 7 درصد تصادفات جاده‌ای و خسارات جانی و مالی ناشی از این تصادفات، کاهش داشته است.
بنابراین طی 18 روز تعطیلات نوروزی امسال هر 2 روز یک کشته و روزی 13 مجروح بر اثر تصادف در جاده های استان البرز ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار