کد خبر: ۱۸۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 20 February 2016
رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با بیان اینکه از ۷۳ هزار پرونده وارد شده به شورای حل اختلاف ۷۲ و ۴۳۹ پرونده مختوم شده است، گفت: از این تعداد، ۱۰ هزار پرونده در استان البرز با صلح و سازش مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، لقمان کیاپاشا در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید دادگستری استان البرز که صبح امروز در ساختمان دادگستری کل استان البرز با حضور معاون رئیس قوه‌قضاییه، رئیس مرکز شورای حل اختلاف و رئیس‌کل دادگستری استان البرز برگزار شد، با اشاره اینکه شورای حل اختلاف در 40 منطقه شهری و روستایی در کل استان البرز استقرار دارد، اظهار داشت: 650 نفر عضو، دبیر و قاضی با مجموعه شورای حل اختلاف در سطح استان البرز همکاری می‌کنند.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با بیان اینکه قبل از برنامه تعدیل، استان دارای 252 شعبه بوده است، افزود: با اجرای برنامه تعدیل شعب، تعداد شعب استان به 118 رسیده که 104 شعبه شهری و 14 شعبه روستایی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف استان به سیستم cms متصل شده است، گفت: از 104 شعبه شهری استان، 67 شعبه به این سیستم وصل شده که علاوه بر مرکز استان این امر در شهرستان‌های فردیس و ساوجبلاغ فعال شده است.

کیاپاشا با بیان اینکه جمعیت اصلی استان در شهر کرج، فردیس و ساوجبلاغ استقرار دارد، افزود: 85 درصد پرونده‌های وارده به استان البرز به صورت سیستمی و 15 درصد به صورت دستی ثبت می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه در اجرای احکام نیز از شرایط سیستمی اتوماسیون در استان البرز استفاده می‌شود، گفت: در 11 ماهه گذشته 18 هزار و 302 نفر ساعت در دوره‌های آموزشی برای تمام کارکنان شورا اعم از شهری و روستایی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از تمام شعب شورای حل اختلاف در استان البرز بازرسی شده است، افزود: تا پایان دی‌ماه امسال نزدیک به 73 هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده که 72439 پرونده از آن مختومه شده است. از این تعداد پرونده‌، 10 هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با اشاره به اینکه پاداش کارکنان بین 10 تا 15روز بعد از ماه پرداخت می‌شود، افزود: کلیه کارکنان شورای حل اختلاف که شرایط بیمه شدن را دارند، بیمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه قبل از سال 93 پرونده مسن در شورای حل اختلاف وجود ندارد، گفت: اجرای احکام سامان‌دهی و پالایش شده و موجودی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف از 8 هزار به 5 هزار در طی دو سال کاهش پیدا کرده است.

کیاپاشا با اشاره به اینکه سیستم اداری و آموزشی به‌روز شده است، افزود: شعبه صلح و سازش در اجرای احکام در استان البرز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کرج کلان‌شهر است و شهرهای اقماری آن بزرگ هستند، گفت: به سبب اینکه مردم از اطراف به شهر کرج مراجعه نکنند، در همه این شهرها مجتمع شورای حل اختلاف ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار