کد خبر: ۱۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 24 February 2016


دست اندرکاران و جریان انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم در بخش 80 هزار نفری چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ در همایش آموزشی یک روزه شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، 250نفر از اعضای صندوق های اخذ رای روز چهارشنبه با حضور در سالن اجتماعات شهرداری ، نسبت به انجام وظایف قانونی خود در انتخابات آشنا شدند.

ابوالقاسم پالیزگیرفرماندار ساوجبلاغ دراین همایش آموزشی توجیهی هیأت های اجرایی بخش چهارباغ، گفت : برگزاری همزمان دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند ماه از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی ، تعامل و یکرنگی هیأت های اجرایی را در برگزاری انتخاباتی سالم و آرام تاثیر گذار دانست و افزود: اعتقاد به خدا و مد نظر قرار دادن رضایت الهی و اعتقاد به هدف در رأی وتصمیم باید سرلوحه کار هیأت های اجرایی باشد.

پالیزگیر، اشراف به حوزه کاری و قوانین انتخابات را در برگزاری انتخاباتی عادلانه موثر دانست و افزود: رعایت قانون از قضاوتهای نادرست پیشگیری می کند و میزان و معیاری برای برگزاری انتخابات است.

وی افزود : انتخابات بسیارمهم وسرنوشت سازاست چراکه سرنوشت قانونگذاری درکشور به مدت چهارسال به دست فردی سپرده خواهدشد .

فرماندارساوجبلاغ افزود: بنابه فرمایش مقام معظم رهبری تک تک آرای که به صندوق هاریخته می شود حق الناس بوده ومی بایست بادقت نظر موردصیانت قرارگیرد تاخدایی ناکرده دینی برگردنمان نباشد.

وی همچنین بر رعایت اصل بی طرفی توسط اعضای شعب اخذ رای تاکید کرد و گفت: با انرژی، انگیزه و دقت بالا در شعب اخذ رای حاضر شوید و به دور از ایجاد هرگونه مسایل حاشیه ای، وظیفه خود را در راستای برگزاری انتخاباتی سالم همراه با حضور حداکثری مردم انجام دهید

*** برگزاری کلاس آموزشی، توجیهی کاربران رایانه در بخشداری چهارباغ

همچنین کلاس آموزشی ، توجیهی کاربران با قسمت های مختلف نرم افزار رایانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باحضور68کاربررایانه شعب اخذرای بخش چهارباغ برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، محمدرضاشعبانی بخشدار چهارباغ در جلسه آموزشی کاربران رایانه شعب اخذ رأی، اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب اطمینان و دقت بخشی از فرایندهای انتخابات به صورت رایانه ای پیش بینی شده است که با کمک کاربران رایانه در شعب اخذ رأی این مهم انجام می گیرد.

وی با تأکید بر مسئولیت سنگین کاربران رایانه در شعب اخذ رأی گفت : مسئولیت این عزیزان نسبت به سایر اعضای پیش بینی شده در شعب اخذ رأی بیشتر و حساس تر است که دقت نظر بیشتری را نسبت به سایرین می طلبد .

رئیس حوزه فرعی انتخابات بخش چهارباغ افزود: کاربران و سایر اعضای شعب باید با دقت نظر کافی و حوصله در جلسات آموزشی و توجیهی شرکت کنند و نکات قانونی فرایندهای انتخابات را فرا بگیرند تا در شعب اخذ رأی با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی یکی از مهمترین فرایندهای انتخابات را ورود اطلاعات توسط کاربران به سیستمهای رایانه ای و تنظیم صورتجلسات نهایی در شعب اخذ رأی دانست و گفت : صورتجلسات تنظیم شده به منظور تجمیع آراء ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که دقت نظر بیشتری را نیز می طلبد.

بخشدارچهارباغ در پایان خواستار دقت نظر کافی مجریان انتخابات به وظایف قانونی خویش و فراگیری آموزشهای پیش بینی شده برای آنها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار