کد خبر: ۱۸۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 24 February 2016


یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یکی از شرایط رقابت سالم این است که اصول اخلاقی در همه شرایط رعایت شود بنابراین مواضع بیگانگان در خصوص یک جناح نمی‌تواند دلیل مورد پسندی برای اتهام زدن به آن جناح باشد.

حیدر سمیر کرم، دبیر حزب ندای ایرانیان شاخه البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، خاطرنشان کرد: این که مواضع بیگانگان در مورد یک جناح در داخل کشور چیست به هیچ وجه دلیل نمی‌شود که جناح رقیب را به وابستگی متهم کنیم.

وی افزود: از 21 جناح اصلاح طلبی که در کشور وجود دارد، آنقدر رد صلاحیت شده است که مهره زیادی برای آنان باقی نمانده است اما با این وجود به مشارکت قانونی خود ادامه دادند؛ بنابراین دور از شئون اخلاقی است که به دلایلی واهی به این جناح‌ها اتهام زده شود.

سمیرکرم در ادامه به حجم گسترده تبلیغات برخی از داوطلبان اشاره کرد و افزود: این روزها حجم زیادی از تبلیغات در فضای شهر قابل مشاهده است؛ اما سوالی که به ذهن می‌آید این است که هزینه این حجم گسترده از تبلیغات از کجا تامین شده است.

دبیر حزب ندای ایرانیان شاخه البرز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در انتخابات مطرح می‌شود شفافیت مالی است اضافه کرد: آیا حامیانی که پشتیبان این نامزدها هستند و از آنها برای چنین تبلیغاتی حمایت می‌کنند بعدها توقع جبران پیدا نمی‌کنند؟ برخی از افراد باید در مورد تبلیغات خود پاسخگو باشند.

سمیرکرم در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات باید عرصه ظهور قدرت مردم باشد و به تقویت نظام منجر شود، گفت: اما متاسفانه تهمت‌ها و تخریب‌هایی که برخی از دوستان به ناحق اعمال داشتند بر خلاف این سخن رهبری است و این دوستان باید در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاح طلبان البرز وقتی به مرحله آخر اجماع بر دو چهره شاخص رسیدند نیز با رد صلاحیت مواجه شدند، گفت: با این حال و با همه ضعف‌ها و رقابت نابرابری که وجود داشت در چارچوب قانون ادامه دادیم و امیدواریم آن چیزی که خیر مردم استان است در این انتخابات رقم بخورد.

وی یادآور شد: این روزها، روزهای آزمایش ماست؛ زیرا مشخص خواهد شد چقدر به شعارها و وعده‌های خود پایبند هستیم بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که از یک میلیون و 400 هزار نفر واجد شرایط در البرز حداقل 50 درصد از آنان در انتخابات شرکت کنند.

سمیرکرم تاکید کرد: اصولگرایان حدود 10 سال مدیریت کشور در عرصه‌های مختلف را عهده دار بودند؛ بنابراین در صورتی که مشارکت مردم در این انتخابات کم باشد آنها باید پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: در هر حال اصلاح طلبان البرز در شرایط سختی به اجماع رسیدند و با اتخاذ عقلانیت، انسجام خود را از دست ندادند که امیدواریم این عملکرد با پیروزی‌های بعدی همراه شود.

سمیرکرم در پایان با بیان اینکه حق را باید با حضور در انتخابات بگیریم گفت: امیدواریم همانطور که مردم در سال 92 با حضور در انتخابات و انتخاب درست گره از مشکلات کشور گشودند دراین انتخابات نیز با مشارکت حداکثری خود حماسه‌ای دیگر قم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار