کد خبر: ۱۹۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 02 March 2016


شهردار کرج از اجرای طرح‌های ویژه برای ساماندهی دستفروشان در این شهرستان خبر داد و گفت: وجود دستفروش‌ها از یک سو موجب اخلال در تردد شهروندان می‌شود.

علی ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در روزهای پایانی سال مردم ما استقبال بیشتری از بازارهای خرید داشته و اقلام و لوازم مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی و مراکز خرید تهیه می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر شاهد هستیم که برخی از کسبه در روزهای پایانی سال، اقلام و کالاهای خود را در کنار خیابان‌ها و به صورت دست‌فروشی عرضه می‌کنند که این کالاها در برخی مواقع مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

شهردار کرج گفت: وجود دستفروش‌ها از یک سو موجب اخلال در تردد شهروندان شده و از سوی دیگر واحدهای صنفی نیز به حضور آنها معترض هستند، اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که بخشی از جامعه ما به این صورت امرار معاش می‌کنند و نمی‌توان کسب و کار آنها را به طور کامل نادیده گرفت.

ترکاشوند بیان داشت: به همین دلیل شهرداری کرج طرحی را با هدف ساماندهی دستفروش‌ها در نظر گرفته و تلاش داریم که این افراد را در چند نقطه که دسترسی مردم به آنها ساده و راحت باشد، متمرکز کنیم.

وی گفت: به عنوان نمونه خیابان اصلی رجایی‌شهر کرج به دلیل وجود واحدهای صنفی متعدد و به ویژه واحدهای صنفی عرضه پوشاک مورد توجه شهروندان قرار دارد و بسیاری از خریدهای نوروزی از این محل انجام می‌شود.

شهردار کرج افزود: حضور دستفروش‌ها در این خیابان در سال‌های گذشته نیز مشاهده شده و این امر ضمن اینکه در تردد شهروندان اخلال می‌کند، مورد انتقاد واحدهای صنفی خیابان رجایی‌شهر قرار دارد.

ترکاشوند اعلام کرد: در این راستا مکانی به وسعت بیش از 2600 مترمربع در نزدیکی خیابان اصلی‌رجایی شهر از سوی شهرداری کرج در نظر گرفته شده و از دستفروش‌ها خواسته‌ایم که کالاهای خود را در این مکان عرضه کنند.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از دستفروش‌ها به این مکان منتقل شده و مردم نیز از اینکه می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از یک مکان مشخص تهیه کنند، رضایت دارند.

شهردار کرج در پایان گفت: همین طرح را برای دیگر نقاط کرج به ویژه مناطق پرتردد و بازارهای خرید رسمی و غیررسمی شهر کرج در نظر داریم که در هفته‌های آینده اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار