کد خبر: ۱۹۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از راه اندازی دو شرکت دانش بنیان و تجاری سازی سه طرح تحقیقاتی در واحد کرج خبرداد.

دکتر بهروز میرزا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته، دو شرکت دانش بنیان با نام های فراز آلیاژ البرز و آریا دانش ژن فعالیت خود را در دانشگاه آزاد اسلامی کرج آغاز کردند.

وی بیان داشت: از جمله محصولات شرکت فرازآلیاژ البرز می توان به ساخت فولاد دو فازی با خواص سایشی بالا اشاره کرد که به دلیل وزن کمتر نسبت به نمونه مشابه در صنایع دفاعی و خودروسازی کاربرد وسیعی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: همچنین در شرکت آریادانش ژن نیز محصولاتی از قبیل هیالورونیک اسید تولید می شود که این محصول به دلیل سرعت بخشیدن ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن مصارف وسیعی در امور پزشکی دارد.

میرزا به موضوع تجاری سازی طرح های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: سه طرح تولید عسل در زنبورستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، سیستم آزمون های غیرمخرب مبتنی بر ارتعاش (NDT-lab) و دستگاه جوشکاری اغتشاشی زیر آب از دستاوردهای محققان این دانشگاه تجاری سازی شدند.

وی ادامه داد: در زنبورستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ظرفیت 70 کندو، محصول عسل مطابق با استاندارد ملی ایران تولید می شود به علاوه اینکه محصولات جانبی دیگری از جمله ژل رویال و ملکه اصلاح شده از فعالیت های این واحد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: تولید ژل رویال و ملکه اصلاح شده نیازمند دانش فنی خاصی است و از این رو مورد تقاضای تولیدکنندگان عسل است.

میرزا ، سیستم آزمون های غیرمخرب مبتنی بر ارتعاش را یکی دیگر از دستاوردهای تجاری سازی شده نام برد و گفت: این سیستم کاملا' ایرانی است که به عنوان یک اختراع ثبت شده است و می تواند بدون شکستن مواد، ضریب سختی آنها را اندازه گیری کند.

وی ادامه داد: سومین دستاورد تحقیقاتی تجاری سازی شده ، دستگاه جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی زیر آب است که می توان به ویژگی خاص مصرف انرژی کمتر آن در فرایند جوشکاری اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: در سیستم ، جوشکاری زیر آب و بدون نیاز به سیم جوش و فلز پرکننده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه طرح های تحقیقاتی و تجاری سازی آنها را در اولویت قرار داده ایم ، اظهارداشت : این رویه به تعامل بیشتر با شهرک های صنعتی استان و بهره برداری مناسب و شایسته از پتانسیل صنعتی و اقتصادی این شرکت ها و شهرک ها منجر می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دارای حدود 35 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار