کد خبر: ۱۹۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از کاهش دمای هوا در روزهای آینده خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش و گرم‌ شدن هوا در استان البرز بودیم به صورتی که در برخی از ساعات دمای هوا در شهرستان کرج به بیش از 23 درجه بالای صفر رسید.

وی افزود: این شرایط از ظهر امروز و به ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان البرز تغییر خواهد کرد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تمرکز بر داده‌های علمی، شرایط جوی در استان البرز از ظهر امروز به صورت نیمه‌ابری و همراه با بارش پراکنده باران در برخی مناطق و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خواهد بود.

رحمانیان گفت: این وضعیت منجر به کاهش دمای هوا در استان البرز می‌شود، به صورتی که انتظار داریم در روز دوشنبه حداکثر دمای هوا در شهرستان کرج به حدود 18 درجه بالای صفر و حداقل دما به حدود 8 درجه برسد.

وی بیان داشت: برای روز دوشنبه نیز وزش شدید باد را پیش‌بینی می‌کنیم و این شرایط موجب گرد و خاک می‌شود و به همین وسیله هشدارهای لازم را به شهروندان می‌دهیم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه نیز شرایط جوی صاف و پایداری پیش‌بینی می‌شود و احتمال می‌دهیم که در این روزها اندکی دمای هوا در استان البرز افزایش یابد.

رحمانیان گفت: بر اساس اصول علمی، پیش‌بینی‌های هواشناسی برای حداکثر 3 روز معتبر است، اما با نگاهی به نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی احتمال می‌دهیم که از روز جمعه بر میزان ابرها در آسمان افزوده شود که پیش‌بینی‌های لازم انجام و به اطلاع شهروندان می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار