کد خبر: ۱۹۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016

مریم قهرمانی - نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها نقش بسزایی در کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوا دارد.
اگر انتظار داریم که مردم خودروهای شخصی خود را کمتر از منزل خارج کنند و برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، باید بسترهای لازم دراین زمینه را فراهم کنیم. هم اکنون در کلانشهر دومیلیون نفری کرج تنها 650 اتوبوس فعالیت دارد‌، این درحالی است که در وضعیت استاندارد سازمان اتوبوسرانی این شهرستان باید به دوهزار و 100 دستگاه اتوبوس مجهز باشد.
برای ارتقای وضعیت سیستم حمل ونقل عمومی در کرج شورای شهر پیشنهاد می‌کند شهرداری سال آینده به جای افتتاح روگذر و زیرگذر اعتبار مناسبی برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها تخصیص دهد.
خوشبختانه تعداد تاکسی‌های موجود در شرایط فعلی جوابگوی مردم است و صرفا باید اعتباراتی جهت ساماندهی و ایجاد نظم بیشتر دراین سیستم تخصیص داده شود.
در شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد تا دوسال آینده شاهد افتتاح خطوط جدید قطار شهری در کرج باشیم.
با بررسی‌های کارشناسانه و به منظور کاهش ترافیک در خیابان رجایی شهر بنا شده خیابان اصلی این منطقه که مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده به پیاده راه تبدیل شود.
اما مهمترین نیاز ما راه‌اندازی خط اتوبوس BRT در خیابان شهید بهشتی و اضافه شدن 200 دستگاه اتوبوس به سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرج در سال 95 است که خوشبختانه با تلاش شورای اسلامی شهر کرج این مهم محقق می‌شود.
در شورای اسلامی شهر کرج لوایحی از سوی نمایندگان مردم در پارلمان شهری به تصویب رسیده است تا در سال جدید 200 دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود و از این طریق مردم به راحتی از شبکه‌های حمل و نقل عمومی در شهر استفاده لازم را داشته باشند.
راه‌اندازی خطوط اتوبوس BRT در سطح این کلانشهر از دیگر موضوعاتی می‌باشد که از سوی شورای چهارم بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه طی سنوات قبل به طور جد پیگیری می‌شود.
بر این اساس مقرر شده است تا در سال 95 با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم، اولین خط BRT در مسیر خیابان شهید بهشتی از میدان کرج تا میدان حصارک و میدان شهید سلطانی در جاده ملارد احداث شود.
طول هر یک از خطوط مذکور به 10 کیلومتر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار