کد خبر: ۲۰۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 20 March 2016

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اوقاف برای خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه پذیرایی و اسکان و نیز فرهنگی و معرفتی بسیج شده‌اند، گفت: بیش از ۶ هزار نفر روحانی در این حوزه به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت الاسلام احمد شرفخانی در مراسم افتتاح مجموعه نمایشگاهی آرامش بهاری با موضوع سبک زندگی که در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاهی در جوار آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) توسط اوقاف و امور خیریه استان البرز طراحی شده که این مجموعه براساس یکی از ضرورت های اصلی و تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز، مردم عزیز کشورمان با عشق و علاقه‌‏ای که به امامزادگان و خاندان اهل بیت(ع) دارند، در امامزاده ها حضور پیدا می کنند، افزود: مردمی که از این مسیر به سمت استانهای خود رهسپار می شوند نیز می توانند در جوار امامزادگان به عنوان بهترین و امن ترین مکان حضور یافته و آرامش داشته باشند و از فضای این نمایشگاه استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه این نمایشگاه فرصتی است تا مردم با سبک زندگی ایرانی- اسلامی آشنا شوند، تصریح کرد: کارشناسان مختلف در ابعاد گوناگون به شبهات و مشکلات مردم در این نمایشگاه پاسخ می دهند.

وی گفت: به طور قطع برگزاری این نمایشگاه با هدف ارتقا سطح فرهنگی و معارفی مردم از فرصت تعطیلات عید نوروز بوده است و پیش بینی می کنیم، این ساختار که به صورت سنتی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی طراحی شده استقبال خوبی از آن صورت گیرد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: هر موضوعی برای ماندگاری باید در قالب هنر طراحی شود و برای نهادینه کردن موضوعات فرهنگی در جامعه نیز باید از ساختار هنر بهره بگیریم و بر اساس ساختار سمعی و بصری که در این نمایشگاه طراحی شده، می تواند اثرگذاری مناسبی در بازدیدکنندگان داشته باشد.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان، خدمت رسانی مطلوب به زائرین و مسافران نوروزی و نیز ارتقا سطح معرفتی مردم در 2700 بقعه در سراسر کشور از 28 اسفند تا 14 فروردین 95، طرح نوروزی آرامش بهاری را طراحی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه همه بسیج شدند تا خدمت رسانی مطلوب در عرصه پذیرایی و اسکان و نیز فرهنگی و معرفتی داشته باشند، گفت: بیش از 6 هزار نفر روحانی در این حوزه به کار گرفته شده است.

وی افزود: 800 امامزاده در کشور که دارای زائرسرا بوده و هزار و 120 امامزاده که ظرفیت لازم برای اسکان موقت و کمپ های اسکان را دارند برای استقرار مسافران نوروزی در نظر گفته شده اند.

شرفخانی تصریح کرد: در بیش از هزار و 700 امامزاده نمایشگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی که دارای طراحی های گرافیکی است در معرض دید عموم قرار می گیرد و 770 امامزاده نیز در بحث عرضه محصولات فرهنگی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: تمام تلاش مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور این است که خدمت رسانی بهتر در عرصه فرهنگی، معرفتی و معارفی و نیز پذیرایی و اسکان در خدمت مسافران نوروزی در این ایام داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار