کد خبر: ۲۰۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ 30 March 2016

برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در کرج در جوار بارگاه امامزاده طاهر(ع) پای مسافران نوروزی زیادی را به اینجا کشانده است.

به اتوبان کرج - قزوین که نزدیک می شوید، بعد از پل مهر ویلا و در حریم شمالی راه آهن کرج – قزوین در کنار اتوبان گنبد فیروزه ای زیبای مربوط به صحن و سرای امام زاده طاهر(ع) از دور پیداست، گنبدی زیبا سر بر آسمان افراشته، بخشی از این بنا متعلق به دوره صفویه و بخش دیگرش مربوط به دوره معاصر است.

همانجاییکه بقعه متبرکه امامزاده طاهر (ع) قرار دارد نمایشگاه بزرگ آرامش بهاری برگزار شده است هر روزه حضور مردم از طبقات مختلف اجتماعی را می توانید در این نمایشگاه ببینید.

امامزاده طاهر از بناهای شاخص مذهبی در استان البرز و شهر کرج است. این بنای متعلق به دوره صفویه بوده و از زیارت گاه های مشهور این شهر به شمار می رود. امام زاده طاهر از نوادگان امام زین العابدین است و گذاری بر مزار اهل قبور آن حکایت از نشانی خانه ابدی بسیاری از مشاهیر فرهنگ و ادب سرزمینمان دارد، موضوعی که ویژگیهای خاصی به این امامزاده بخشیده است.

در آستانه ورود به امامزاده خانواده هایی را می توانید ببنید که پای صحبت های روحانیون مستقر در غرفه های نمایشگاه نشسته و در مورد اصول زندگی اسلامی بیشتر می آموزند.

در حال قدم زدن در حیاط امامزاده هستم که حضور گسترده مردم در یک غرفه نظرم را جلب می کند حجت الاسلام میرغفاری مسئول برپایی نمایشگاه آرامش بهاری است که در کنار تعداد زیادی طلبه خانم و آقای البرزی و قمی به مردم خدمات رسانی می کند.

با حضر در غرفه محل تجمع با میرغفاری گفتگویی ترتیب می دهیم وی ابتدا گفت: در این نمایشگاه که متشکل از ۵ بخش اصلی است ۳۰ غرفه ها با موضوعات مختلف برای همه سنین وجود دارد.

وی در ادامه به طراحی زیبای غرفه ها اشاره کرد و افزود: غرفه مهدویت اولین غرفه ای است که مردم می توانند دل نوشته های خود را برای امام زمان (عج) نوشته و به روحانی مستقر در غرفه تحویل دهند تا وی آنها را برای مسئولان مسجد جمکران ارسال کند.

میرغفاری غرفه دیگر را متعلق به شهدای مدافع حرم دانست و گفت: در این غرفه عده ای از جوان حضور دارند و برای بازدیدکنندگان از زندگی شهدای مدافع حرم می گویند و مردم را بیشتر با زوایای زندگی این شهدای ولامقام آشنا می کنند.

میرغفاری ما را به بخش بعدی می برد که غرفه های کارگاهی مختلفی در آن دایر است.

این روحانی با لحنی شیرین غرفه سفالگری را به ما معرفی کرد و گفت: در این غرفه حاضران دستی بر گِل آب زده و با آموزش های که می بینند اجسامی را می سازند این غرفه با استقابل بسیاری از مردم رو به رو است.

غرفه بعدی پاسخ به سوالات شرعی است میر غفاری در خصوص این غرفه گفت: بیشترین بازدیدکنندگان این غرفه را طیف جوان تشکیل می دهد که این نوید بسیار خوبی است و نشان از حساسیت جوانان بر مسائل دینی دارد.

وی در ادامه بازدید در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آموزش سبک زندگی اسلامی به مردم است که در عین سادگی، آرامش به همراه دارد.

مسئول نمایشگاه آرامش بهاری با تاکید بر اینکه امروزه آسایش مردم با توجه به پیشرفت های تکنولوژی بیشتر شده، گفت: این در حالی است که در سایه تکنولوژی خانواده ها باز به دنبال آرامش و آسایش می گردند.

در ادامه بازدید از نمایشگاه آرامش بهاری از راهرو هایی گذشتیم که روی دیواره های آن طرح هایی زیبا با موضوع روش های زندگی اسلامی و سالم دیده می شد و هنرمندانی که در کنار دیوار ها در غرفه های کوچکتر مشغول هنرنمایی بودند برای مثال یکی از هنرمندان با آرامشی مثال زدنی در حال خشنویسی بود.

وجود غرفه های اختصاص برای کودکان یکی دیگر از ویژگی های بارز نمایشگاه آرامش بهاری بود.

وجود غرفه کتاب، وقف و خانواده، صنایع دستی، سینمای خانوادگی نیز باعث شده بود تا عده بیشتری در حال رفت و آمد به نمایشگاه باشند.

میرغفاری همچنان که غرفه ها را معرفی می کرد هزینه برپایی این نمایشگاه ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پس از پایان ایام تعطیل این نمایشگاه برپا خواهد بود و دانش آموزان در قالب اردو از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

کم کم به انتهای نمایشگاه نزدیک می شویم ولی هنوز دنیای حرف نگفته از نمایشگاه باقی مانده است این نمایشگاه که قرار بود هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای مردم باشد به دلیل استقبال کم نظیر از صبح تا شب به روی علاقه مندان باز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار