کد خبر: ۲۱۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016

مدير كل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان اين استان نياز به گسترش اقدامات پيشگيرانه از آسيب هاي اجتماعي در خانه، مدرسه و اجتماع دارند تا دانش و مهارت لازم را براي پرهيز از رفتارهاي پر خطر پيدا كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خسرو ساكي روز سه شنبه در آئين اختتاميه پنجمين دوره جشنواره نوجوان سالم و ابتكارات كه با حضور مسئولان استاني در كانون امام علي (ع ) برگزار شد، افزود: اين جشنواره هر ساله با هدف توسعه همكاري ها و هم افزايي در راستاي ترويج فرهنگ سالم و پيشگيري از گرايش به رفتارهاي پر خطر ، سوء مصرف مواد و آسيب هاي اجتماعي آن،شناسايي ، كشف و شكوفايي استعدادهاي هنري ، افزايش مهارت و سطح آگاهي دانش آموزان برگزار مي شود.

وي اظهار كرد: اين جشنواره با موضوع شيوه هاي سالم و پيشگيري از رفتارهاي پر خطر با محورهاي پيشگيري از گرايش به دخانيات ،

سوء مصرف مواد و خشنونت در سه سطح منطقه اي ، استاني و ملي در سال تحصيلي 95-94 عملياتي شده است.

وي با اشاره به اينكه در سال تحصيلي 95-94 از سوي دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش كتابچه هاي آموزشي منتشر و در مدارس كشور توزيع شده است يادآور شد مطالعه اين كتابچه ها با عنوان آنچه مدارس بايد بدانند و آنچه والدين بايد بدانند گام خوبي برداشت كه اين حركت فرهنگي - آموزشي نياز به تداوم دارد.

مدير كل آموزش و پرورش البرز از نكته ها و درس هايي در مورد رفتارهاي پر خطر، چگونگي مراقبت از كودكان و نوجوانان در برابر آسيب هاي اجتماعي ويژه والدين و مدارس را از جمله مطالب آموزشي و هشدار دهنده اين كتابچه هاي منتشر شده از سوي دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش ذكر كرد.

ساكي ادامه داد: نوجوانان نياز به فراگيري نكات آموزشي در بخش خود مراقبتي دارند كه در اين را ه خانواده و مدرسه بايد با تعامل و همكاري بيشتر زمينه آشنايي دانش آموزان در اين گروه سني ويژه با راههاي خود مراقبتي را بوجود آورند.

وي اجراي طرح هاي آموزشي در راستاي اقدامات پيشگيرانه از آسيب هاي اجتماعي را يكي از وظايف كاري مدارس البرز ذكر كرد و يادآور شد: كارشناسان ذيربط در اين جشنواره بايد نحوه مشاركت و كاركرد نواحي و مناطق آموزش و پرورش استان را در خصوص آثار ارسالي را از نظر كمي و كيفي براي ارزشيابي مديران مورد بررسي قرار دهند.

در اين جشنواره يك ميز گرد علمي با موضوع آسيب هاي اجتماعي با حضور مسوولان استاني فعال در حوزه آموزشي ، حمايتي و اجتماعي نيز برگزار شد.

در حاشيه جشنواره نمايشگاهي از آسيب هاي اجتماعي و رفتار هاي پر خطر از سوي كارشناسي بهداشت و پيشگيري آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در قالب پوستر ، برشور و عكس برپا شد.

از سوي اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اداره كل آموزش و پرورش البرز يك بسته فرهنگي كه شامل دو لوح فشرده و كتاب هاي راهنماي خود مراقبتي براي سفيران سلامت و نقش خانواده در پيشگيري از اعتياد نيز در بين شركت كنندگان در اين جشنواره توزيع شد.

البرز 420 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار