کد خبر: ۲۱۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 April 2016


دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز از فعال شدن یاوران نماز در ستاد اعتکاف این استان خبر داد و گفت: تاکنون 500 نفر به عنوان یاوران نماز عضو این ستاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری اعتکاف در استان البرز اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد در البرز آمادگی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم معنوی را دارند، افزود: فعالیت یاوران نماز در این ستاد یکی از برنامه‌هایی است که اجرایی شد.

موسوی با بیان اینکه از ظرفیت‌های یاوران نماز در اعتکاف استفاده می‌شود، تأکید کرد: یاوران نماز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز عضوگیری شده‌اند و در این راستا در نظر داریم در مراسم اعتکاف نیز اعضای جدیدی را در این زمینه جذب کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: در این زمینه کتاب‌هایی نیز تهیه شده است که می‌تواند ما را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز یاری دهد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: اعتکاف زمان خلوت با معبود است و با توجه به اینکه بر این سنت حسنه در دین مبین اسلام تأکید شده است، تلاش می‌شود تا این مراسم به صورت درست و باشکوه برگزار شود.

موسوی با بیان اینکه اعتکاف در روزهای 13 تا 15 ماه رجب هر سال برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری این مراسم تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.

به گفته وی سالانه حدود 12 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند.

*150 مسجد آماده برگزاری مراسم اعتکاف

دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز خاطرنشان کرد: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده 150 مسجد در استان البرز آمادگی برگزاری این مراسم را دارند.

موسوی با اشاره به اینکه هر ساله با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم برای برگزاری این مراسم مواجه می‌شویم، گفت: در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت مساجد، از مساجد دانشگاهی نیز برای برگزاری مراسم اعتکاف استفاده می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از چاپ بروشورهایی در زمینه اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: 8 هزار بروشور با موضوعات نماز، اهمیت نماز و بیاناتی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به چاپ رسیده است که در بین معتکفان توزیع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار