کد خبر: ۲۲۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 28 April 2016


همايش استاني سلامت در البرز با شعار غلبه بر ديابت با هدف توجه افراد ديابتي با محوريت خود مراقبتي - رفتار صحيح تغذيه اي در كنترل قند خون عصر چهارشنبه در مدرسه شهداي روزنامه اطلاعات كرج برگزار شد.

به گزارش ايرنا / در اين همايش كه مسئولان، دانش آموزان ديابتي البرز و اولياي آنان حضور داشتند به دانش آموزان كارت دريافت رايگان قند خون اهداء شد.

رئيس انجمن ديابت البرز در اين آئين ضمن قدرداني از تلاش كارشناسان و مديران حوزه سلامت آموزش و پرورش البرز افزود: آموزش با هدف پيشگيري و كنترل قند خون در افراد ديابتي در گروه هاي مختلف سني يكي از اهداف اصلي كاري اين انجمن را در البرز را تشكيل مي دهد.

داريوش جليلي افزود: برنامه هاي آموزشي در خصوص ديابت در مدارس با رويكرد آموزشي - پيشگيري از ابتداي سال تحصيلي 95-94 با جديت دنبال مي شود.

وي با اشاره به اينكه ديابت يك نوع اختلال در سوخت و ساز بدن است اظهار كرد: خانواده هاي ايراني بايد به ديابت و انجام اقدامات پيشگيرانه از آن نياز به گسترش فعاليت هاي آموزشي ، خدماتي و حمايتي دارد.

جليلي افزايش اطلاعات علمي خانواده ها را به منظور انجام اقدامات مناسب در زمان افت قند خون براي افرادي كه در خانواده ديابت دارند ضروري خواند.

وي بيان كرد: دانش آموزان شركت كننده در اين همايش كه با مشاركت انجمن ديابت و اداره سلامت آموزش و پرورش البرز برگزار شده تا دانش آموزان با مشاركت اعضاي خانواده بتوانند بر ديابت غلبه كنند.

وي در ادامه به آموزش نحوه كنترل قند خون به افراد ديابتي و بيان نكاتي در خصوص انواع انسولين هاي موجود در بازار پرداخت و يادآور شد: هر فرد ديابتي بايد با توجه به نياز بدنش از انسولين البته با مشورت با پزشك معالج استفاده كند.

ندا شيخي ديگر مدرس اين همايش آموزشي گفت: دانش آموزان با داشتن اطلاعات كافي ، كنترل قند خون و اعتماد به نفس بالا در راه غلبه بر ديابت البته با نظارت و كنترل والدين مهمترين گام را در حفظ و ارتقاء سلامت فردي بردارند.

وي جلوگيري از افت قند خون، تست 4 نوبت قند خون خود در طول شبانه روز را در افراد ديابتي يك امر حياتي دانست و خاطرنشان شد: همه اعضاي يك خانواده مبتلا به ديابت بايد بدانند كه در زمان افت قند خون از حل كردن 5 الي 6 حبه قند در يك ليوان آب سرد از بيهوشي فرزند و يا ساير افراد ديابتي ديگر جلوگيري كنند.

رضا طارمي رئيس اداره سلامت آموزش و پرورش البرز نيز در اين همايش گفت: افزايش دانش عمومي و تخصصي دانش آموزان و اولياي آنان در حوزه سلامت يكي از برنامه هاي مدون اين اداره است كه براي رسيدن به اهداف تعيين شده در اين خصوص برنامه هاي مختلف آموزشي - پيشگيري در همه مدارس البرز اجرايي شده و ادامه دارد.

وي بيان كرد: دانش آموزان ديابتي البرز شناسايي شده اند و تحت پوشش برنامه هاي آموزشي - حمايتي قرار دارند.

در اين همايش يك مسابقه علمي با عنوان ديابت برگزار شد و به 12 نفر از افرادي كه پاسخ درست به سوالات داده بودند هدايايي اهداء شد.

در اين همايش برنامه هاي هنري نيز براي شركت كنندگان به اجرا درآمد.

البرز داراي 420 هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار