کد خبر: ۲۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 03 May 2016


مدیرکل گمرکات استان البرز از افزایش چشم‌گیر صادرات محصولات تولید شده این استان طی سال 94 خبر داد.

حسین سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل بهره‌مندی از چند شهرک صنعتی و بیش از یک صد کارخانه و صنایع بزرگ که دارای برند ملی هستند، از لحاظ صنعتی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

وی افزود: در مجموع طی سال گذشته 665 هزار تن انواع کالا از مبادی استان البرز به خارج از کشور صادر شده است که این میزان نسبت به سال 93 حدود 56 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان البرز تصریح کرد: ارزش 665 هزار تن کالای صادر شده حدود 89 میلیون دلار بوده که از نظر ارزش ریالی نیز در مقایسه با مدت مشابه قبل بیش از 66 درصد افزایش داشته است.

به گفته سالاری بیشترین محصولات صادر شده از استان البرز را مواد غذایی، لبنیات، انواع کنسرو، لوازم بهداشتی، لوازم پلاستیکی و وسائل برقی ازجمله کولر تشکیل می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان البرز اعلام کرد: بیشترین کالاهای استان البرز به کشورهایی ازجمله انگلیس در اروپا و کشورهای همسایه‌ای چون عراق و افغانستان و پاکستان صادر شده است.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به میزان واردات کالا در سال 94 از طریق مبادی استان البرز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته در مجموع بیش از 90 هزار تن کالا از طریق این استان به کشور وارد شده است.

وی اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان واردات بیش از 230 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان البرز تصریح کرد: با توجه به رشد قابل توجه صادرات، باید اعلام کنیم که طی سال 94 از نظر واردات نیز 31 درصد نسبت به سال 93 افزایش واردات را شاهد هستیم.

سالاری گفت: بیشترین کالاهای وارد شده در بخش‌هایی چون مواد غذایی مانند چای سیاه، لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله شامپو، لوازم برقی، لامپ‌های کم مصرف و تجهیزات نیروگاهی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار