نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد
وی افزود: کشورهای استکباری با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام مشکل دارند و به همین دلیل است که می‌بینیم سران کاخ سفید سال‌هاست پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌‌هراسی را در جهان ترویج می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 06 May 2016
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نظام استکباری با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام مشکل دارد.
نماز سیاسی و عبادی جمعه امروز شهرستان کرج با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسئولان شهری به امامت آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی برگزار شد.
خطیب جمعه کرج در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به سالروز بعث پیامبر گرامی اسلامی(ص) اشاره کرد و گفت: رسول مکرم اسلام(ص) پیام‌آور رحمت، محبت و مهربانی بوده و دین مبین اسلام نیز دین رحمت و رافت است.
حسینی‌همدانی افزود: حضرت رسول(ص) زمانی به پیامبری از سوی پروردگار مبعوث شدند که جهان را جهل و نادانی گرفته بود و عده‌ای بر جان و مال و همه چیز مردم حکومت کرده و حقوق آنها را به ظلم زیر پا می‌گذاشتند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که انسان دوره جاهلیت دختران خود را زنده به گور می‌کرد، حضرت محمد(ص) با پیام عشق و محبت و مهربانی به میان مردم آمد و آنها را به سمت تعالی و سعادت هدایت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در همان دوران نیز حکومت‌های ظالم با پیام دین مبین اسلام به مخالفت پرداختند و این مخالفت تا امروز نیز ادامه دارد.
حسینی‌همدانی با اشاره به تعابیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) از اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی گفت: عده‌ای می‌خواهند از اسلام فقط نامی باقی باشد و بیشتر گوش به فرمان استکبار جهانی و تحت تاثیر غربی‌ها هستند.
وی افزود: کشورهای استکباری با اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام مشکل دارند و به همین دلیل است که می‌بینیم سران کاخ سفید سال‌هاست پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌‌هراسی را در جهان ترویج می‌کنند.
امام جمعه شهرستان کرج بیان داشت: به طور قطع دین مبین اسلام با آنچه که برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی انجام می‌دهند، همخوانی ندارد و تنها راه نجات و تعالی و سعادت بشریت، راه اسلام ناب محمدی(ص) است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از صفات اصلی مؤمنان و اهل تقوا نیکوکاری است،‌ گفت:‌ این موضوع در کلام‌الله مجید و اندیشه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)‌ مورد تأکید ویژه قرار دارد و مؤمنان نباید از این مهم غافل شوند.
وی افزود: به عنوان نمونه زمانی که بسیاری از مردم برای تأمین هزینه‌های جهیزیه و عروسی فرزندان خود مشکل دارند، نباید با انداختن سفره‌های مجلل اسراف کرد و می‌توان این هزینه‌ها را صرف رفع مشکلات مردم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت:‌ شجره طیبه سپاه نماد پاسداری از اصول و ارزش‌های دینی است و ما شاهد هستیم که استکبار جهانی به دنبال تخریب این نیروی مخلص است، اما به بصیرت و هوشیاری ولایت و ایثار و فداکاری پاسداران توطئه‌های دشمنان خنثی شده و می‌شود.
خطیب جمعه کرج با اشاره به توطئه‌های اسلام و انقلاب تأکید کرد: کشورهای استکباری به دنبال تخریب اسلامی ما هستند و ما باید با هوشیاری و حرکت در مسیر ولایت در مقابل توطئه‌های دشمنان از ارزش‌های دینی خود پاسداری کنیم.
حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت افزود: ضرورت دشمن‌شناسی، توجه به استقلال ایران، تلاش در جهت بیداری اسلامی و عزت مسلمانان از جمله مهمترین فرازهای رهنمودهای ولایت در هفته‌های اخیر بوده است.
وی ارزش نهادن بر پاسداران،‌ رزمندگان،‌ ایثارگران و جانبازان را گام مهمی در جهت حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان ما هستند، گفت:‌ اگر در مسیر شهدا و امام شهیدان حرکت کنیم از مسیر اصلی که همان مسیر ولایت است، منحرف نمی‌شویم، اما متأسفانه شاهد هستیم که عده‌ای به دام دشمنان افتاده و در مسیر دشمنی حرکت می‌کنند که هر لحظه به دنبال تغییر مسیر انقلاب اسلامی است.
حسینی‌همدانی تأکید کرد: دشمنان می‌دانند در صورت تعرض به ایران اسلامی با پاسخ قاطع و محکم ملت ولایتمدار ایران روبه‌رو می‌شوند، لذا به دنبال تغییر مسیر و انحراف در مسیر انقلاب هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته معلم گفت: اگر قرار است در نظام آموزشی ما زبان بیگانه تدریس و این کار موجب نفوذ فرهنگ غربی‌ها شود، باید این نقص اصلاح و جلوی تداوم آن گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان اظهار داشت:‌ باید به سمتی حرکت کنیم که زبان علمی منطقه به فرموده مقام عظمای ولایت فارسی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار