کد خبر: ۲۲۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از اجرایی شدن طرح انتقال آموزش‌های دهان و داندان به دانش‌آموزان در مدارس این ناحیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ وحید یعقوبی ظهر امروز در حاشیه برگزاری طرح انتقال آموزش‌های دهان و دندان به دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات ما در مدارس این استان ارتقای سلامت دانش‌آموزان است لذا باید با اقدامات کارشناسی شده این مهم را در مدارس نواحی مختلف به اجرا گذاریم.

وی افزود: سلامت دانش‌آموزان آنان را در فراگیری دروس و نشاط داشتن کمک می‌کند و می‌تواند در شکوفا شدن استعدادهایشان نقش مهمی را داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اعلام اینکه امروز طرح فلوراید دندان در مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه این ناحیه به اجرا درآمده است افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان و همچنین جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان اجرایی شده است.

به گفته یعقوبی در صورت وجود مشکلات در دهان و دندان دانش‌آموزان موارد به والدین آنان گزارش شده تا اقدامات درمانی انجام شود.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح،‌ انتقال آموزه‌های دهان و دندان نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

یعقوبی تأکید کرد: برای اجرای این طرح از کارشناسان بهداشت دهان و داندان استفاده شده است و طی دو مرحله نیز اجرایی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن سن دانش‌آموزان باید آموزش‌های بهداشتی به آنان دقیق‌تر آموزش داده شود و برای ارائه این آموزش‌ها از قالب‌های مختلف استفاده گردد.

یعقوبی تشویق کردن کودکان به زدن مسواک را مهم ارزیابی کرد و افزود: استفاده نکردن از موادی مانند شیرینی و شکلات در هنگام خواب و درست مسواک زدن و راه‌های مرافبت از دندان از مهمترین نکات آموزشی است که به دانش‌آموزان در اجرای این طرح آموزش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار