کد خبر: ۲۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 17 May 2016


استاندار البرز بر رفع ضعف‌ها و کمبودهای زیرساخت‌های گردشگری در استان البرز تأکید کرد و گفت: باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی زیرساخت‌های گردشگری را در استان البرز ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر کرج با بیان اینکه استان البرز دارای مراکز گردشگری بسیاری است، ‌افزود: نبود امکانات گردشگری و عدم خدمات رفاهی در این استان سبب شده است که گردشگران و مسافران تنها به صورت عبوری وارد این استان شوند.

وی با اعلام اینکه قابلیت‌های گردشگری در البرز بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نبود زیرساخت‌های اساسی سبب شده است که این استان در جذب گردشگر زیاد موفق نباشد.

استاندار البرز با اعلام اینکه میراث فرهنگی و دستگاه‌های متولی باید تلاش بیشتری را در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان داشته باشند افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ساخت هتل، ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی و ... از مهمترین نیازهای این استان است تا بتواند سهم بالایی را در جذب گردشگر داشته باشد.

طهایی اظهار کرد: با جذب گردشگران می‌توانیم در مسیر توسعه اقتصادی استان نیز گام‌های اساسی را برداریم و رشد و تحولات را در استان شاهد باشیم.

وی استفاده از تجارب استان‌های موفق در جذب گردشگر را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان نیز یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به درستی و در مسیر صحیح خود انجام شود تا گردشگران و مسافران از این گونه مراکز مطلع شوند.

استاندار البرز با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از اماکن تاریخی و با قدمت و مراکز گردشگری در این استان حتی برای برخی از ساکنان البرز نیز ناشناخته است افزود: کاستی‌ها در امر گردشگری باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود و پویایی و تحول در این مهم ایجاد گردد.

طهایی تصریح کرد: استان البرز به واسطه داشتن جاده زیبای چالوس می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری محسوب شود اما به دلیل کمبود و نبود زیرساخت‌های گردشگری، این مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: حضور گردشگران و مسافران در این استان تنها سرگردانی را برای آنان به همراه دارد لذا این استان محل عبوری برای مسافران انتخاب می‌شود.

استاندار البرز از مسئولان و اعضای شورای شهر و شهرداری خواست تا با عنایت به اهمیت موضوع گردشگری و نقش آن در توسعه اقتصادی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارتقای و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری انجام دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار