کد خبر: ۲۳۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 18 May 2016


رئیس هیأت شطرنج کرج از راهیابی تیم منتخب این شهرستان به رقابت‌های شهرهای آسیا خبر داد.

جعفر کوشا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز و به ویژه شهرستان کرج از جمله مناطقی است که در رشته ورزشی شطرنج‌ حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دارد.

وی افزود: تاکنون از این استان چندین ورزشکار در سطح ملی و آسیایی و همچنین مربیان طراز اول معرفی شده‌اند که هر کدام از آنها دارای تجربه‌های بسیار گرانقدری در این رشته ورزشی هستند.

رئیس هیأت شطرنج شهرستان کرج تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین هدف ما این است که به عنوان قطب اصلی ورزش شطرنج در کشور شناخته شویم و برای تحقق این مهم طرح‌های آموزشی متعددی را در دستور کار داریم.

کوشا با تاکید بر اینکه کرج توانایی تبدیل شدن قطب اصلی ورزش شطرنج کشور را دارد،‌ گفت: در صورت برنامه‌ریزی صحیح، بهره‌مندی از توانمندی، ظرفیت و پتانسیل جوانان، ورزشکاران حرفه‌ای و مربیان ممتاز مرکز استان البرز، در آینده نزدیک به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقه شطرنج شهرهای ایران برای انتخاب نمایندگان کشورمان در رقابت شهرهای آسیایی اظهار داشت: این مسابقات طی روزهای اخیر به میزبانی استان اصفهان برگزار شد و تیم منتخب شطرنج استان البرز در قالب تیم صفحه شطرنج نتایج قابل قبولی کسب کرد.

رئیس هیأت شطرنج شهرستان کرج تصریح کرد: در این مسابقات 24 تیم از 19 استان کشور حضور داشتند و در نهایت تیم رشت با کسب 22.5 امتیاز موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

کوشا گفت: تیم صفحه شطرنج کرج نیز با کسب 18.5 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و توانست جواز حضور در رقابت‌ شهرهای آسیا را به‌دست آورد.

وی افزود: نکته مهم این است که تیم کرج در این رقابت‌ها بالاتر از دو تیم میزبان و تیم‌های قدرتمندی چون تهران و شیراز قرار گرفت و این امر نشان دهنده پیشرفت شطرنج کرج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار