معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بهره‌برداری از 20 دستاورد مهم کشاورزی مطرح کرد
معاون اول رئیس جمهور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم دولت را ثبات اقتصادی عنوان کرد و افزود: امیدواریم این مهم همچنان ادامه داشته باشد و با توجه به حضور مردم در رسیدن به اقتصاد پایدار در آینده نیز شاهد این ثبات باشیم.
کد خبر: ۲۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 31 May 2016
معاون اول رئیس جمهور گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال 10 میلیارد دلار بیشتر صادرات خواهیم داشت که این ظرفیت می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.
عصر امروز 20 دستاورد مهم در حوزه کشاورزی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استان البرز رونمایی شد.
در این مراسم همراه جهانگیری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان ارشد استان البرز نیز حضور دارند.
این دستاوردها مربوط به حوزه زراعی و باغداری است که در میان آنها ارقام جدیدی از غلات و محصولات باغی از جمله 12 رقم مربوط به حوزه غلات و 8 رقم نیز مربوط به حوزه باغداری دیده می‌شود.
اسحاق جهانگیری در این مراسم اظهار داشت: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری فرمودند و تمام بخش‌های دولت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیج شده است.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم اقتصادی مقاوم در برابر تهدیدهای خارجی داشته باشیم، باید تولید داخلی را در همه حوزه‌ها تقویت کرده و بیش از آنکه به واردات متکی باشیم، باید بتوانیم نیازهای کشور را در داخل تولید کنیم.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: حوزه کشاورزی به طور قطع یکی از مهم‌ترین بخش‌ها بوده و دولت تمرکز ویژه‌ای در این حوزه دارد.
جهانگیری توضیح داد: دلیل این است که حمایت از تولیدات کشاورزی و باغداری یکی از ارکان اصلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و کشوری که محصولات مورد نیاز به ویژه در حوزه مواد غذایی را از خارج وارد می‌کند، نمی‌تواند اقتصادی مقاوم در برابر تهدیدها داشته باشد.
وی افزود: بر همین اساس دولت حمایت‌های ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشاورزی و حمایت از کشاورزان و باغداران در دستور کار خود دارد و بخش‌هایی از این برنامه نیز محقق شده است.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز دیگر کشور از تحریم‌ها خارج شده است، تشریح کرد: امروز دیگر شاهد بازگشت آرامش در اقتصاد کشور هستیم و می‌تواند گامی مهم در جهت اقتصاد مقاومتی نیز محسوب شود.
جهانگیری یادآور شد: در زمینه اقتصاد مقاومتی مسؤولان نیز باید حرکت‌های درستی را انجام دهند و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
وی با اعلام اینکه دولت نیز برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تلاش خود را دوچندان کرده است، اضافه کرد: فعالان اقتصادی باید بر سرمایه‌گذاری‌ها به منظور توسعه چرخه‌های اقتصادی کشور به خوبی واقف باشند.
معاون اول رئیس جمهور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم دولت را  ثبات اقتصادی عنوان کرد و افزود: امیدواریم این مهم همچنان ادامه داشته باشد و با توجه به حضور مردم در رسیدن به اقتصاد پایدار در آینده نیز شاهد این ثبات باشیم.
جهانگیری با اشاره به اینکه همکاری مردم در اقتصاد نیز توانسته رشد اشتغال را نیز به همراه داشته باشد، اعلام کرد: مردم نیز در این عرصه وارد میدان شده‌اند و با همکاری با دولت امروز شاهد توسعه و رشد اقتصاد و اشتغال هستیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال 7500 واحد صنعتی در کشور فعال می‌شود، خاطرنشان کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 7500 واحد صنعتی در کشور فعال می‌شود که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد.
جهانگیری همچنین بر ضرورت فعال‌سازی و اهتمام ویژه بر واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد نیز در کشور تأکید کرد و گفت: بانک‌ها نیز باید با ارائه تسهیلات به این گونه واحدها آنان را در مسیر فعالیت بیشتر و تولیدات سوق دهند.
وی بر ضرورت حمایت از تولید داخلی و صادرات تأکید کرد و اظهار داشت: از دیگر اولویت‌های ما در رسیدن به اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی و صادرات است.
به گفته جهانگیری؛ براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال 10 میلیارد دلار بیشتر صادرات خواهیم داشت که این ظرفیت می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.
وی با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تناسب واردات با تولید داخلی را برقرار کنیم، افزود: برقراری این تناسب نیز از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصاد است.
معاون اول رئیس جمهور، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت را مقابله جدی با قاچاق کالا عنوان و تشریح کرد: با مقابله جدی و اساسی با این موضوع نیز می‌توانیم به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم.
جهانگیری با تأکید بر اینکه قاچاق به صورت سیستمی بر تولیدات داخلی ضربه اساسی وارد می‌کند، افزود: باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.
وی همچنین به وضعیت مطلوب بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بخش کشاورزی روند مطلوبی را طی می‌کنیم و لازم است در این زمینه به موفقیت‌های بیشتری نیز دست پیدا کنیم.
این مسؤول در پایان با تأکید بر اینکه برای 200 روز ذخیره گندم داریم،‌ تصریح کرد: ما باید در بخش دانه‌های روغنی و دیگر محصولات کشاورزی اقدامات مناسبی را انجام دهیم و به رشد و  تولیدات بیشتر دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار