کد خبر: ۲۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 04 June 2016


نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو هیات هلال کنفرانس اسلامی گفت: تدوین استاندارد حلال، تضمین کننده غذای حلال برای مصرف مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حجت الاسلام حسن عالمی ظهر امروز(12خرداد)،در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد در کرج گفت: درج نشان استاندارد حلال برروی محصولات باعث ایجاد اطمینان خاطر در مصرف کنندگان مسلمان می‌شود.

وی افزود: درج این نشان بر روی محصولات باعث می‌شود مردم با اطمینان محصولات مورد نظر خود را در کشورهای مختلف جهان خریداری کنند.

عامی خاطرنشان کرد: ایجاد استاندارد جهانی حلال و فروش محصولاتی که دارای این استاندارد هستند نتیجه یک توافق منطقی و مناسب میان کشورهای مختلف است.

این مسئول ادامه داد: طبق این توافق مشتریان خارج از کشور از ضابطه شرعی و دینی مطابق با استاندارد غذای حلال مورد قبول سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان بهداشت کشورهای دنیا اطمینان حاصل می‌کنند.

وی درادامه با اشاره به سودآور بودن فروش محصولات حلال گفت: برکت اقتصادی استاندارد حلال برای کسب درآمد توسط تولیدکنندگان و تجار داخلی در حوزه غذا بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سیستم استفاده از محصولات حلال در بسیاری از جهان گسترش یافته است و شمار افراد علاقه مند به استفاده از این نوع محصولات در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: امروز بسیاری از دانشمندان جهان به این نتیجه رسیده‌اند که تغذیه از مواد غذایی حلال بر سلامت جسمی و روحی انسان تاثیر مثبت می‌گذارد و به همین دلیل در جوامع مختلف شاهد علاقه مندی به استفاده از این نوع محصولات هستیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در آموزه‌های اسلامی تغذیه مثل سایر موضوعات مورد توجه جدی قرار گرفته است به صورتی که بخش عظیمی از فقه به حرام و حلال اختصاص دارد.

وی یادآورشد: اسلام در باره خوراکی ها و نوشیدنی‌های اموزه هایی دارد که مجموعه این اطلاعات در نظام محصولات حلال بکار گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو هیات هلال کنفرانس اسلامی افزود: نظام محصولات حلال در سطح جهانی با سرعت در حال توسعه است.

وی در پایان گفت: دست اندرکاران تولید مواد غذایی حلال باید با صداقت به مردم نشان دهند و حلال واقعی که اسلام می‌گوید را دراختیار مشتریان قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار