کد خبر: ۲۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 19 April 2015
مسئول ستاد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: سهم صادرات جهانی داروهای گیاهی ایران کمتر از یک درصد است
به گزارش ایسنا دکتر داراب یزدانی در اولین گردهمایی اعضای ستاد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در ایران بیش از هشت هزار گونه گیاه شناسایی شده که دو هزار گونه از آنها دارویی هستند .
وی خاطرنشان کرد: 99 گونه از گیاهان دارویی شناسایی شده، در طب سنتی استفاده می‌شوند .
یزدانی افزود: درحال حاضر 53 شرکت در زمینه تولید و عرضه گیاهان دارویی در کشور فعالیت دارند .
مدیر گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی ابراز کرد: امروزه عمده تولیدکنندگان گیاهان دارویی از جمله چین، آمریکا، ژاپن و آلمان به عمده واردکنندگان این گیاهان نیز تبدیل شده‌اند .
یزدانی ابراز کرد: این کشورها گیاهان را از سایر کشورها خریداری کرده و پس از فراوری به سایر کشورها فروخته و از این طریق ارزش افزوده بسیاری کسب می‌کنند .
وی ادامه داد: به عنوان مثال، آمریکا سالانه 51 هزار تن واردات گیاهان دارویی دارد و 13 هزار تن صادرات؛ ولی اعتبار واردات و صادرات این تولیدات با یکدیگر برابر است .
مسئول ستاد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ابراز کرد: برآورد می‌شود تا سال 2050 حجم تجارت گیاهان دارویی در جهان به پنج تریلیون دلار برسد.
یزدانی گفت‌: درحال حاضر بیشترین حجم صادرات گیاهان دارویی ایران به کشورهای پاکستان و امارات و پس از آن آلمان، ژاپن و چین صورت می‌گیرد .
وی در پایان گفت: زعفران، شیرین‌بیان، صمغ‌های طبیعی و عرقیات و گلاب بیشترین اقلام صادراتی ایران به سایر کشورها محسوب می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار