کد خبر: ۲۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 19 June 2016


معاون سیاسی فرماندار شهرستان فردیس گفت: برای مقابله با معضل اعتیاد باید برنامه‌ریزی دقیق، علمی و کارشناسی داشته باشیم.

محمد فلاح‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: معضل اعتیاد امروزه به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های بشری مطرح است و متاسفانه خانواده‌ها و افراد بسیاری را در سراسر دنیا رنج می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل همجواری ایران با یکی از مراکز اصلی کشت، تولید و توزیع مواد افیونی، این معضل در ایران نیز مشاهده می‌َشود و علیرغم تلاش دستگاه‌های نظارتی، انتظامی، امنیتی و قضایی شاهد هستیم که برخی از جوانان در این دام گرفتار شده‌اند.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان فردیس تصریح کرد: برای مقابله با این معضل خانمان‌سوز، از یک سو بخشی از کار بر عهده دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و قضایی است و بخش دیگر مربوط به کارهای فرهنگی و پیشگیرانه می‌شود.

فلاح‌نژاد گفت: سالانه تعدادی زیادی از توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دستگیر و به مجازات می‌رسند و ایران جزو کشورهای پیشگام در مبارزه با این معضل است و شاهد هستیم که بسیاری از بهترین ماموران نیروی انتظامی در این راه به شهادت رسیده‌اند.

وی بیان داشت: در کنار برخوردهای انتظامی و قضایی، باید کار فرهنگی و پیشگیرانه را نیز برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز با جدیت پیگیری کنیم و به طور قطع تحقق اهداف مهمی که داریم بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی، دقیق و علمی محقق نمی‌شود.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان فردیس با تاکید بر ضرورت آگاهی‌رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در این حوزه گفت: تحقق این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی و آموزشی گسترده در جامعه دارد.

فلاح‌نژاد افزود: از سوی دیگر باید خانواده‌ها و افرادی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند در جامعه شناسایی شده و تحت مراقب‌های پیشگیرانه قرار گیرند.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با حضور اعضای ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر در شهرستان فردیس گفت: در آخرین جلسه به دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط تاکید شده که خانواده‌هایی که در معرض این آسیب‌ها هستند، شناسایی و به آنها آموزش‌های لازم داده شود.

فلاح‌نژاد تصریح کرد: همچنین از آموزش و پرورش خواسته شده که مدارس و دانش‌آموزان در معرض آسیب را هرچه سریع‌تر شناسایی و برای دانش‌آموزان کلاس‌های مشاوره‌ای و آموزشی برگزار گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح‌های پیشگیرانه در شهرستان فردیس، بتواند نتایج مؤثری در کاهش گرفتار شدن جوانان و نوجوانان این شهرستان به دام اعتیاد داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار