کد خبر: ۲۵۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 28 June 2016


مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز از آغاز اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری مصالح ساختمانی غیراستاندارد در این استان خبر داد.

فتانه شکر‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سازمان استاندارد متولی اصلی ارزیابی کیفیت محصولات تولید شده در داخل و همچنین کالاهای وارداتی است و هدف از انجام نظارت‌های دقیق و کارشناسی، حفظ سلامت جامعه و تامین امنیت مردم است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که کارشناسان و ماموران استاندارد در مورد آن حساسیت و تمرکز ویژه‌ای دارند، مربوط به تولید مصالح ساختمانی و ارزیابی کیفیت آنها است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: به طور قطع اگر در این حوزه کوچک‌ترین غفلتی داشته باشیم و کالاهای غیر استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی وارد بازار شده و در ساخت و سازمان‌ها استفاده شود، آسیب جدی به امنیت و سلامت مردم وارد می‌شود.

شکرالهی گفت: به همین دلیل ماموران سازمان استاندارد به طور مرتب و به صورت سرزده از کارخانه‌های تولید اینگونه مصالح و کالاها بازدید به عمل آمده و کوچک‌ترین نقصی را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت تعدادی از کارخانه‌های بزرگ تولید مصالح ساختمانی در استان البرز بیان داشت: حضور این واحدهای تولیدی موجب شده که نظارت بر عملکرد آنها به عنوان یکی از فعالیت‌های مستمر و روزانه سازمان استاندارد قرار گیرد.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز افزود: البته ما به همین نظارت‌ها اکتفا نکرده و در صورت مشاهده هرگونه مصالح بی‌کیفیت و غیراستاندارد در سطح بازار نیز اقدام به جمع‌آوری این محصولات با هدف جلوگیری از استفاده آنها در ساخت و سازها می‌کنیم.

شکرالهی اعلام کرد: از امروز نیز طرح ضربتی جمع‌آوری مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد در استان البرز آغاز شده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، برخورد قاطع قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح مربوط به دوره زمانی کوتاه مدت نمی‌شود و با توجه به اهمیت ویژه‌ای که دارد، به صورت مستمر اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار